• Anonym (Orolig)

PÅ vilket sätt börjar ett missfall vanligtvis? Ljusrosa flytning eller blödning?

Eller vilken erfarenhet har du? Hade du mycket ont innan eller kom det samtidigt som blödningen eller efter det blött ett tag? Tacksam för svar! Så orolig. Är i v.7

• Svar på tråden PÅ vilket sätt börjar ett missfall vanligtvis? Ljusrosa flytning eller blödning?
  • Anonym (Orolig)

någon har väl erfarnenhet...snälla

• Gosan83

Mitt mf började med bruna flyningar på natten och dagen efter vid kl12 började jag blöda, var i v8....
    Jag hade inte ont förutom som mensvärk i 3 veckor men det kan ju varit växtvärk..
    ringde då till kvinnokliniken i ren panik och fick komma dit när läkaren bekräftade missfallet kändes det som att mitt hjärta hade brustit.. Då hade jag pratat med min BM på morgonen som sa att det va helt normalt att man kunde blöda.

Håller tummarna för att allt är som det ska med din bäbis och om du är orolig ring din BM eller KK och tjata dig till en tid även om dom säger att det är normalt med flytningar eller blödningar..
    Kram på dig

• Mitsuko

mitt1 ma började med bruna blödningar..pytte pytte lite...sen kom det bld..också lite i säkert en vecka innan den stora blödningen kom...hade först ont då när det kom ut.

'2ma hade jag inte ont alls och blööde bara en tesked en dag...hade gyn tid 2 dagar efter där det konstaterades..inte ont då heller

• Anonym (ny-gravid)

Mitt mf började me blödningar i 3 dagar, inte jättemycket, bara lite.
    Sen fick jag jätteont i magen på kvällen (efter att vi varit på vul o hört hjärtat slå.)
    "Kissade" ut fostret på natten me enorm smärta, både fysiskt o psykiskt.
    Jag va i v 11....
    Om du verkligen e orolig tycker jag som andra här att du ska ta kontakt me bm eller kk.
    Lycka till!

• TazGirl

mina började med en blödning

• Anonym (Orolig)

Om fostret har dött. Kan brösten verkligen blir mer ömma då nu?Då dom blir mer ömma plöstligt så borde det betyda en hormonstegring. Och det borde det inte bli om graviditeten avstannat va?

• bylina

Mitt missfall skedde i v 9 och började med blödningar och små levrade blodklumpar. Jag hade också typ värkar med några minuters intervaller, fast det gjorde inte särskilt ont fysiskt.
    BM och sjukvårdsupplysningen sade att det inte alls behövde vara någon fara och jag fick tjata rejält innan jag fick komma in till KK.

När det gäller graviditetssymptom fick jag frågan om jag kände mig gravid. BM menade nämligen att symptomen oftast avtar ganska omgående när ett missfall skett. Det är dock ingen idé att göra nytt gravtest eftersom hormonerna finns kvar i kroppen under en tid efteråt.

Mitt råd är att ringa och tjata till dig en tid. Det är liksom inget man vill "vänta och se hur det går" när det finns hjälp att tillgå. Jag kände i alla fall så.

Lycka till! Hoppas att allt går bra för dig.

• Miche

Jag hade mörka flytningar ett par dagar, sedan tilltog det tillslut så kom det lite lite blod, tog nog ungefär en vecka, när jag böjrade blöda ordentligt så for jag in på Akuten där kollade dom.

Ingen vill hjälpa mig, dom sa hela tiden att det var bara att vänta.
    Skrapades dagen efter.

• pallonhaj

Mitt missfall började med en liten bloddroppe i trosorna, jag var i v 15 och vart självklart helt hysterisk. Ringde till MVC, dom tyckte inte att jag skulle åka in så länge jag inte blödde mer eller hade ont i magen.
    Jag väntade ett par timmar, kom inget mer blod och inga smärtor, men jag kunde inte slappna av och åkte i alla fall in till akuten. Där gjordes ett ultraljud, hjärtat slog inte, och fostret var så litet så det hade dött i v.11. Det här var på em och jag hade fortfarande inte blött något mer, det kom senare på kvällen. Jag skrapades dagen efter...

• yuzz

Fick bekräftat mitt missfall ikväll när jag va på akuten. v 9+5
    det började förrigår med "gammalt" blod, lite brun aktigt. Och idag fick jag en större blödning precis som vanlig mens. Har jätte ont, men fostret har inte kommit ut än...

mitt hjärta brister...

• yuzz

Alla graviditet symtom försvann med en gång..magen blev mjuk, o brösten är inte alls fylliga längre...

• annica85

smärtan kom först o sen blödnuingarna, på mig blev blödningarna värre desto ondare jag fick.

• lollan82

varför säger alltid mvc när man ringer att det är lugnt och normalt?
    har inte själv råkat ut för det men är gravid i v 13 nu..
    har ju ingen mage än... mår illa men annars inget som visar att jag är det...
    har haft lite brunrosa flytningar men allt är normalt enligt dem!!!

klart man är orolig och hellre vill man åka in en gång för mkt...

• Anonym

Jag har mörka blöningar nu utan klumpar. Tror att det rör sig om missfall. Är i v. 6.

• Barret76

Jag hade bruna flytningar i typ 8 veckor, blödde som mens i en vecka och sen kom det störtblödningar och smärta. MA i v. 12. Ganska väl annonserat alltså Hoppas det går bättre för dig.

• Linsen

Jag fick lite bruna flytningar runt v 6 men kollade inte upp det då jag visste att man ändå bara får avvakta eftersom skrapning inte gärna görs förrän de är helt säkra på sin sak.
    Hade inte ont, inte mer än att jag trodde att det berodde på att livmodern växte.
    I v 10 kom det några bruna flytningar till tillsammans med värk som var misstänkt likt mensont och då åkte jag och kollade med VUL och fick bekräftat att fostret dött nån vecka tidigare och sedan tog det några dagar till innan allt kom ut med dunder och brak.
    Jag hade tyvärr väldigt mycket graviditetssymtom som_ökade_ trots att graviditeten avstannat...

• rödbetan

Mitt mf började lite och blev mer och mer lite mer brunaktigt än vanlig mens gjorde inte ont förrän efter ca. 1 v.

• sommarbrud06

FICK VETA FÖR 2 VECKOR SEDAN ATT FOSTRET VARIT DÖTT SEDAN VECKA 6,VAR DÅI V 13.FICK INTE ONT EL BLÖDDE,TILLS FÖR 2 VECKOR SEDAN DÅ DET KOM EN LITEN BRUN FLÄCK I TROSORNA,RINGDE DIREKT TILL BARNMORSKAN SOMSA ATT DET VAR NORMALT,RINGDE GYNAKUTEN SOM TYCKTE ATT JAG SKULLE KOMMA IN SÅ JAG SLAPP VARA OROLIG,SOM SAGT VAR DET DÖTT,DE VILLE¨ATT JAG SKULLE AVVAKTA FÖR ATT DET VAR PÅ VÄG.MEN PÅ ÅTERKOLLEN SÅ VAR DET FORTFARNADE KVAR SÅ I FREDAGS FICK JAG TABLETTER OCH HOPPAS INNERLIGT ATT DET ÄR BORTA NU.SKA ILLBAKA PÅ TORSDAG.VILL BARA BLI AV MED DETTA SÅ VI KAN BÖRJA OM PÅ NYTT

Svar på tråden PÅ vilket sätt börjar ett missfall vanligtvis? Ljusrosa flytning eller blödning?