• Anonym (Undrar.....)

Medicinsk abort - komplikationer

Jag undrar och hoppas på att det finns någon kunnig person som kanske jobbar inom yrket som kan svara på min fråga.

17/5 gjorde jag en medicinsk abort. Jag blödde ca 2 veckor efter. Efter 4 veckor var jag på återbesök och ska dit igen eftersom gravtestet visade svagt svagt +

Jag har brun/gula aktiga flytningar, men inget mer, varken blödningar eller magont.

Så...., nu har det alltså gått ca 1½ månad efter abort och jag ska till Vansbro till helgen för att simma.....

Jag får inte tag på bm då det är upptaget dit hela tiden eller så blir man satt på milslång kö och känner inte att min fråga är grav allvarlig.

Men grejen är: Kan jag simma nu?? Är infektionsrisken borta? Eller den kvar så länge jag har flytningar?

Hoppas sååå gärna på svar!!             

• Svar på tråden Medicinsk abort - komplikationer
  • Anonym (undvik)

undvik bad tills du är helt återställd!
    jag är inte utbildad utan har själv nyss gjort en  medicinsk abort.

jag åkte på livmoderinflamation 5 dagar efter första tabletten.

detta pga överansträngning.

att bada bidrar ju till ökad risk för detta.

ska du få göra ett vul för o se så allt kommit ut?

jag hade liknande me bruna flytningar trådar typ.

sen efter några dagar kom moderkakan ut. efter de upphörde all sorts blödning.

• Anonym (Undrar.....)

Tack för ditt svar!

Idag trotsade jag telefonkön och satt i ca 25 min....... :-/

Men.., jag kom iallafall fram och hon sa att det inte var några problem med att simma. Det har gått "så lång tid" sen jag gjorde aborten. Så jag litar till vad hon sa och simmar på söndag.

Jag har redan varit på ett återbesök, men eftersom grav testet visade ett svagt svagt + så ville hon att jag skulle komma tillbaka om 2 veckor, men det var bara för att lämna ett nytt urinprov. Vad som händer därefter om det ff visar +, det vet jag inte.