• Försörjningsenheten

Babymodell i Göteborg/Borås ??

Har googlat men hittar inga svar. Vänder mig till allmäktiga familjeliv och hoppas på hjälp.

Jag undrar hur man gör för att ens baby ska bli modell?

Hittade en agentur i Göteborg men de tog bara emot boende i Göteborg och vi bor i Borås. Min bebis är 4 1/2 månader. Har fått höra från många att hon är ovanligt söt.
    Måste man ringa själv?
    Eller kan man komma förbi agenturen?
    Ska man skicka in bilder?
    Vad är bra att veta?
    INGA diskussioner om det är rätt eller fel, tack, enbart svar på frågorna! 

• Svar på tråden Babymodell i Göteborg/Borås ??
  • Jamo

Får inte typ 99% höra att just deras unge är otroligt söt?

• Försörjningsenheten

Kanske. Vem vet. Finns inga studier.
    Någon annan som har koll på hur man går tillväga för att få ens baby att bli modell? 

• hopparmamma

Ett tips - starta en omröstning här på FL med frågan hur många som fått höra att just deras bebis/barn är ovanligt/väldigt sött. Min magkänsla säger att det är något de flesta av oss får höra, oavsett hur det egentligen ligger till.

Nu menar jag inte att just ditt barn inte skulle kunna bli barnmodell, det är upp till dig och ditt barn (när det är gammalt nog att tycka till själv) att bestämma. Jag har inga åsikter om det.

• MeandHim

Kolla upp om det finns nån agentur där du bor. Mitt äldsta är med som modell (killen på bilden) i en agentur igår stad.

• Försörjningsenheten
    MeandHim skrev 2011-07-06 12:19:34 följande:
    Kolla upp om det finns nån agentur där du bor. Mitt äldsta är med som modell (killen på bilden) i en agentur igår stad.
    Jo, men det är ju det jag gjort, jag har kollat men hittar inget i Borås och den enda jag hittar i Gbg tillåter enbart barn från 1år och barn som bor i Gbg. Hur blev din kille barnmodell? Gick du till agenturen, ringde du och bokade tid, skickade bilder??
  • MeandHim

Man fick ansöka via mail på agenturens hemsida. Skickade in bilder som hon sen gick igenom sen fick jag ett mail om att han blivit uttagen som modell. Finns många bebisar så tror inte dom har nån åldersgräns. Lycka till

• Göteborgsmamman75

När det gäller barn så är det inte utseendet (sötheten) som avgör vem som kan bli modell, vill jag bara inflika.

Utan det är främst personlighet, uthållighet och förmåga att stå ut längre stunder i obekväma kläder, inte busa för mycket under tagningar och helst vara ett ganska oblygt barn, för annars så kan barnet uppleva det som ett övergrepp 7 eller jobbigt att bli tvingad till någon den inte vill framför människor den inte känner.

• Försörjningsenheten
    Göteborgsmamman75 skrev 2011-07-07 21:57:45 följande:
    När det gäller barn så är det inte utseendet (sötheten) som avgör vem som kan bli modell, vill jag bara inflika.

Utan det är främst personlighet, uthållighet och förmåga att stå ut längre stunder i obekväma kläder, inte busa för mycket under tagningar och helst vara ett ganska oblygt barn, för annars så kan barnet uppleva det som ett övergrepp 7 eller jobbigt att bli tvingad till någon den inte vill framför människor den inte känner.
    Ok, bra att veta, min bebis är väldigt lugn och ostressad. Men är det ingen som kan svara på frågan? 
Svar på tråden Babymodell i Göteborg/Borås ??