arbetslös några dagar, mellan 2 jobb vad gäller?
Jag är just nu föräldraledig och har sökt nytt jobb under tiden jag var gravid och fick det med.
Jag sa då att jag skulle börja i sep men de ville jag skulle börja i aug. Vi skrev dock att jag skulle börja 1 sep på kontraktet eftersom min chef var på semester och jag inte kunde kolla med henne om hon kunde släppa mig till 1 aug (uppsägningstiden). Nu har jag talat med min chef och fått hennes ok att slippa uppsägningstiden då jag inte är inne o jobbar i alla fall.
Men nu är nya chefen på sem och återkommer 1 aug, vi har kommit överens om att höras av då för jag har sagt att jag kan jobba under aug, men inte fått nått startdatum utan det skulle vi ta då 1/8 eller någon av de närmaste dagarna där. Kommer ringa som en tok till jag når henne.
VAD händer då jag ju garranterar är utan jobb/anställning i alla fall 1/8 och kanske hela den veckan? Sen att vi skrev ett datum på anstälningsavtalet som inte kommer stämma börjar ju innan dess.
Det jag undrar är om/hur detta påverkar min SIG då jag ska va föräldraledig igen i januari.