Lusten borta!
Hej!
Jag är en man på strax över 40 år och min fru är i samma ålder. Vi har varit ett par i ca 4 år och gifta halva den tiden. Inga gemensamma barn men jag har två barn i tonåren sedan tidigare. De bor hos oss varannan helg.
Precis som alla andra gick vi igenom ett kaninstadium i början med sex varje dag. Sen blev det mer och mer sällan. Nu är det mindre än en gång per månad.
Jag älskar min fru och tycker hon är det vackraste och sexigaste som finns. Jag vill verkligen leva med henne resten av mitt liv. Jag skulle kunna ha sex "hur ofta som helst", men hon har totalt tappat lusten.
Det stora problemet är att hon vill inte prata om det. Hon säger att största chansen att lusten kommer tillbaka är om jag lämnar henne ifred gällande detta. Jag skall inte berätta när jag är sugen. Jag skall inte skicka "sexiga" SMS till henne. Ingenting. Nu har lusten varit borta i över ett år. De gånger vi har sex är det bara för min skull och det är noll njutning för henne. Ofta får jag dåligt samvete efteråt. Jag vet också att hon hellre skulle ta en separation är sätta sig hos någon och prata om det.
Vi är låsta nu och kommer ingen vart. Hon tycker att jag tjatar när jag vill prata om det, och ibland känner jag mig själv tjatig. Men om det gått ett par veckor så har mina behov växt sig enorma, säkerligen på den totala bristen på fysisk närhet. Jag har då ett enormt behov att tala om för henne att jag är sugen på att älska med henne. Problemet då är att då nollställer jag hennes lustmätare. Den lilla lust som börjar komma ställs ner till noll om jag pratar om sex. Det räcker att jag säger att jag är sugen på sex så nollställs det. Det är inte så att jag pratar om strategiska planer hur vi skall komma förbi detta, utan kanske bara pussa lite på henne när hon kommer ur duschen och säga att något om sex -> NOLLSTÄLLNING!
Jag har frågat om sexleksaker -> Nej
Jag har frågat om filmer -> Nej
Jag har frågat om miljöombyte -> Nej
Jag har frågat om fasta sexdagar för att det skulle göra att hon kände sig bekväm med bara mys alla andra dagar -> Nej
Jag har slut på idéer...
/Stiffis