• april79

Danmark/Västjylland, tips på resmål??

Hej!
    Tänkte försöka oss på att i sista minuten boka en stuga någonstans i västra Danmark (västjylland). Har hört att det ska vara fint där och så kanske vi kunde åka till Legoland någon av dagarna. Vi vill bo vid havet någonstans. Men... är ju som att leta efter en nål i en höstack! Har ingen aning om var det är mysigt att semestra i den här delen av Danmark. Någon som har varit där och kan tipsa?

• Svar på tråden Danmark/Västjylland, tips på resmål??
  • Watchbitch

Skulle rekommendera Lökken.. Har varit där flera gånger och det är nära Fårup Sommerland och Aalborg Zoo också.. (Förutom Legoland).

• Watchbitch

Ja, finfin strand också som är långgrund för bad..

• Anne69

Vi åker på lördag så jag hade egentligen tänkt skugga din tråd o läsa andras tips.....vi har ju faktiskt inte varit där än.....

Vi har hyrt ett hus norr om Lönstrup på nordvästjylland. Där ska det finnas bra stränder och också några mindre städer tex just Lönstrup. Tänker mig utflykt till Skagen förstås, Family Fun park på östkusten, vid dåligt väder också till Oceaneriet i norr (Hirtshals om jag inte minns fel) samt ev. lekland i samma ort. Sen kombinerar vi med Legoland och Aalborg.

Vi hyrde vårt hus här: http://www.stugor-danmark.com/

• Watchbitch

Finns ett ställe inte långt från Hirtshals, mot Fredrikshavn till som tränar rovfåglar.. Där har Falconerare uppvisning vissa dagar och tider.. Väl värt ett besök om man gillar sånt. (Vi tyckte det var helcoolt)

• förvirrande

Åker ni længre søderut finns det legoland i billund, løveparken/givskud zoo i givskud. Ribe har en vikingaby som ær vært ett besøk. Långa hærliga sandstrænder finner ni i blåvand, dær det också finns ett zoo.

• april79

Tack så mycket för alla era tips! Jättebra inför stugletandet imorgon :)!

Svar på tråden Danmark/Västjylland, tips på resmål??