• Anonym (nyfiken!)

Möjligt att se kön på ul i v.12-14?

Kan man se bebisens kön på ett tidigt ultraljud (i samband med KUB-testet)??
    Har ingen koll på hur tidigt det är möjligt att se vilken sort man väntar.
    Helst skulle jag vilja veta nu på en gång!! :)

• Svar på tråden Möjligt att se kön på ul i v.12-14?
  • Izap

Var på UL 16+1 och då såg dem! Men det är ju lite senare än v 13-14..

• LinnsMamma

Har för mig att det inte är möjligt o se så tidigt. När dom tom säger att vid RUL v 17-20 inte är helt 100.

• Anonym (nyfiken!)

Jo, jag vet ju att det inte är helt hundra ens vid rul. Men de allra flesta får ju ändå "rätt" besked då..

Ingen annan som vet om det är möjligt att se tidigare??

• Anonym (såg)

läkaren vi hade ville inte säga könet för hon tyckte det var för tidigt,
    Men de SYNDES på korten man fick :)
    Är nog lättare o se pojke än flicka kan jag tänka mig om man inte e så kunnig inom området :)

• Anonym (nubb)

Om du fått en bra profilbild i v.12-13 så kan man se en så kallad nubb som kan vara platt eller peka lite uppåt i jämförelse med ryggraden precis vid rumpan på bebisen och då kan man med rätt så hög sannolikhet få reda på könet. En nubb som pekar uppåt tyder på att det är en pojke och en som ärr platt/rak tyder på flicka.

• Anonym (nyfiken!)

Åh, tack för svaren! Då finns det liite hopp iaf! :)

• Anonym (nyfiken!)

Ingen annan som vill delge sin erfarenhet av detta??

• Anonym (nubb)

Måste lägga till att de väldigt sällan vill säga något om nubben vid ul i sverige men se till att du får med dig några profilbilder av hela bebisen och lägg upp dom här in-gender.com/cs/forums/95.aspx Det är ju somsagt inte 100% men rätt så tillförlitlig, har stämt på båda mina barn

• Anonym

på crocus i linköping kollar han kön från v 12 men är en säkerhet på 80%

• Anonym (Nyfiken)

Vid graviditet nr 2 gjorde jag ultraljud i v. 12. Läkaren som genomförde ultraljudet sa att "när det ser ut så här brukar det utveckla sig till en klitoris, alltså är det mest sannorlikt en tjej". Så jag fick veta, men det är ju inte alls lika säkert som senare såklart!

Svar på tråden Möjligt att se kön på ul i v.12-14?