• lopplina

Helt ofattbart, HJÄLP mig någon?

Vilken bra början på semestern då!

Jag är gravid i v15 och idag är det min 3'e semesterdag!
    Gick upp lagom trött vid 8.00 för att tillsammans med min sambo
    få vara med om något så fint som att lyssna på den lilla, lilla bebisens hjärta <3

Vid 10.00 vägdes jag och strax därefter fick vi komma in till bm, vi pratade lite
    om hur det varit sedan sist och jag svarade att det är baara bra, bortsett från att jag inte tåler
    stanken (normalt sett doften) av tyg d.v.s kläder, soffa, säng, bilsäten, you name it! Det får mig att kräkas!
    Nu var det dags att ligga ner och efter en stunds letande fick vi höra de oerhört snabba hjärtslagen
    som ett enormt bevis på familjelyckan :) Vi pratade lite till och bokade tid för Ul och vanligt möte om 1 repektive 2 månader,

Glada och lyckliga gick vi därifrån, stannade till vid mitt jobb för att meddela chefen om de nya tiderna jag fått och TRO DET ELLER EJ! Jag gick där ifrån ARBETSLÖS just för att jag är gravid!
    Jag började på "jobbet" med 6 månaders provanställning. Då det var anställnings dags kom det fram att hon inte vågade anställa någon personal så snällt fick jag tacka ja till 6 månader till... Denna gången skulle det vara anställning i början av augusti, närmare bestämt 2 veckor efter min semester.

Så här sa hon: När du kommer tillbaka är det 2 veckor kvar till anställning. Du får bestämma själv om du vill gå direkt eller jobba de 2 veckorna... Är välkommen att komma tillbaka när du fått barn, kanske kan finnas någon helgs jobb.

Knäckt........

• Svar på tråden Helt ofattbart, HJÄLP mig någon?
  • Studentpappa

Antar att det är en liten arbetsgivare det handlar om. Hon har ju gjort fel då man mig veterligen ej får neka någon anställning pga graviditet.
    Om jag ser det från arbetsgivarens vinkel så förstår jag henne, det kostar antagligen för mycket pengar att anställa någon som snart skall vara ledig i 1.5år och då måste ersättas. Vill du så kan du antagligen anmäla henne.

• solen13

Det ska du anmäla, inte okej. Det är straffbart och du bör få skadestånd

• lopplina
    Studentpappa skrev 2011-07-06 20:22:04 följande:
    Antar att det är en liten arbetsgivare det handlar om. Hon har ju gjort fel då man mig veterligen ej får neka någon anställning pga graviditet.
    Om jag ser det från arbetsgivarens vinkel så förstår jag henne, det kostar antagligen för mycket pengar att anställa någon som snart skall vara ledig i 1.5år och då måste ersättas. Vill du så kan du antagligen anmäla henne.
    Hon är mycket medveten om vad hon får och icke får så hon försäkrade mig om att det inte var pga graviditeten samtidigt som hon sa att hon inte orkade med att jag är gravid :/
  • lopplina
    Meus Veritas skrev 2011-07-06 20:22:17 följande:
    Försvann en del av texten?
    Hah, nej orkade bara inte sriva mer :P 
  • lopplina
    solen13 skrev 2011-07-06 20:22:29 följande:
    Det ska du anmäla, inte okej. Det är straffbart och du bör få skadestånd 

Nu blev det nog skitskumt i denna rutan! Men hur anmäler jag en som hävdar att det ABSLOUT inte beror på graviditeten.. känns hopplöst
  • Studentpappa
    lopplina skrev 2011-07-06 20:24:40 följande:
    Hon är mycket medveten om vad hon får och icke får så hon försäkrade mig om att det inte var pga graviditeten samtidigt som hon sa att hon inte orkade med att jag är gravid :/
    Klart hon sa det, då du är provanställd så kan hon ju givetvis in i det längsta hävda att det var pga att du inte passade för uppgiften. Det är ju sannolikt vad hon kommer att hävda om du anmäler henne också.
  • solen13

Jag vet inte riktigt hur man anmäler men anmäla ska du göra, skriv bara ner allt som du har färskt i minnet vad som sades då man glömmer snabbt. Prata med någon typ jadu, googla på vart man anmäler och gör det. Även om det inte ger något så har du inte förlorat något heller.

• Maskot

En provanställning får avbrytas utan att arbetsgivaren behöver uppge något skäl. I detta fall kommer man ingen vart med en anmälan,tyvärr.

• lopplina
    Studentpappa skrev 2011-07-06 20:31:30 följande:
    Klart hon sa det, då du är provanställd så kan hon ju givetvis in i det längsta hävda att det var pga att du inte passade för uppgiften. Det är ju sannolikt vad hon kommer att hävda om du anmäler henne också.
    Tyvärr är det ju så.... Och det försökte hon övertala mig med. Trots att hon alltid sagt att jag är så himla duktigt och har det så rent och fint runt mig när jag jobbar, att jag är en redig pärla :S
Svar på tråden Helt ofattbart, HJÄLP mig någon?