• Kebnekaisa

BRA, roliga bokstavsspel för en 3-4 åring???

Jag såg ett spel i Junibackens bokhandel faktiskt, som den anställda sa att det kan funka, på en 3,5 åring. Man kunde spela BLAND ANNAT Memory med det, men annars var det nog tänkt som något annat.
    Spelet försvann nu till julen här (typiskt!), dock, så jag får kolla efter jul om det kommer in igen.

Men vet ni något annat roligt och pedagogiskt spel, med JUST bokstäver, för en 3-4 åring???
    (Har ju startat en tråd f ö där jag frågar om spel ö h t!)

• Svar på tråden BRA, roliga bokstavsspel för en 3-4 åring???
  • Nana 24

Vår son har fått två stycken dataspel, det heter Kalle Kunskap och de kan jag verkligen rekommendera! Han ÄLSKAR att spela dem, det är bara pedagogiska saker de lär sig där, siffror, bokstäver, färger och former osv. Det finns ett som är 3-5 år och ett 4-6 år, vår son 4 1/2 år har bägge och han tycker lika mycket om dem!
    Annars vad gäller "vanliga" spel kan jag inte säga att jag har hittat något som verkar bra, det finns säkert men...

• Makaroner

Emils dagmamma har ett bokstavspussel. Det kanske är nåt? Eller är det för lätt kanske? Emil har gjort bokstavs och sifferpussel sen han var ca 3 år för han älskar pussel.

• Meli

vill också veta. har sett "fem myror är fler än fyra elefanter" ett med siffror och ett med bokstäver, men vet inte om det var lite svåra.

• Cheri

Vi köpte bokstavssoppan eller vad den heter och den är jättekul

• Kebnekaisa

Jag såg något på BR idag också, Meli, med det där bokstäver och siffror á là "Fem myror"-varianten,
    samtidigt såg jag ett bokstavsspel där man skulle samla på bokstäver som hörde ihop med någon bild (tror jag) och så var det någon spelplan, där man kunde bli utskuffad.
    Tror det var från 4-5 år.

Men jag "hoppade" det.

He, he, börjar komma upp i en maximal julklappskvot för lilla tjejen känner jag!

Sen börjar ju allt bli så hysteriskt nu, då folk HUGGER TAG I ALLT i affärerna (OCH det bästa verkar ta slut!!!).

Kanske bättre att vänta till efter jul, så får man bättre urval.

• Meli

Kebnekaisa

Ja, tror du inte man kan skjuta fram julen till efter mellandagsrean, dubbelt så mycket julklappar

Tänkte också köpa något sånt, jag är av den uppfattningen också, att barn tycker och och vill lära sig, och att de ändå kan vara barn
    Anton är jätteintresserad av bokstäver nu och känner igen nästan hela alfabetet, vilka bokstäver som finns i vilka namn, inte vad bokstäverna heter. Jag tycker det är jättekul

• Kebnekaisa

Jorå, det är nog bättre att vänta lite.

Oj, känner igen hela alfabetet. Det vet jag inte om lillan gör.

Men hon skriver nästan hela sitt namn själv.
    (och på dagis är de helt fascinerade av hennes skrivande och bokstavskunnande),
    så jag tycker det är kul att hitta lekar med det.

• Mamma till tre kottar

HUps, jag glömde spelet! Vi har ett bokstavslotto som har varit mycket populärt.

• S A

Dottern har 5 myror...med både siffror och bokstäver, man kan spela på sju olika sätt dvs sju olika svårighetsgrader. Annars är det nog rätt bra att börja med ett bokstavslotto.

Svar på tråden BRA, roliga bokstavsspel för en 3-4 åring???