• V P E

Namnbrickor för sjuksköterska - var beställa?

Ja, egentligen borde tråden kanske legat nån annanstans... men var?

Var hittar man namnbrickor, såna som man klämmer fast i kragen på arbetskläderna?
    Blir sjuksyrra i januari och man borde väl hbörja kolla runt efter namnskyltar.
    Vill kunna välja på roliga färger, och gärna kunna lägga till symboler.

Tips?

• Svar på tråden Namnbrickor för sjuksköterska - var beställa?
  • Lykkorus

Prata med din arbetsgivare. Det var därifrån jag fick min skylt...

• kakmamman

För att inte förvirra patienter är det väl bra om allas namnskyltar är så lika varandra som möjligt??
    Så hör med din arbetsgivare först och främst.. så du uaf vet hur den på ett ungefär bör se ut :)! 

vaniljkrans.blogg.se/ -en smula kärlek gör gott!
  • Tealhawk

Får inte alla det av sin arbetsgivare? Så har jag bara förväntat mig att det ska vara när jag kommit till nya arbetsplatser.

• BelAir1

Nä man får ingen skylt av arbetsgivaren, möjligen en sån där plastficka som man skriver namnet på en lapp och stoppar i.

Googla på namnskylt, finns massor. Själv har jag flera olika färger. Måste ju byta efter humör...

• Adut 27

jasså får ni ingen egen?

På mitt jobb så har alla samma namnskyltar, både inom psykiatrin/rättspsykiatrin vårdcentraler och lasarett. Namnbricka med vart man jobbar, namn, foto.

Hädanefter (skall träda i kraft här iaf) skall även ett extra kort användas för att komma in i cosmic, och det är också en legitimation man kan anväda sig av utanför arbetet, som ett ID kort.

• Gumman

Något annat som man behöver som ny sjuksköterska är ett systerur. Jättejobbigt att försöka hitta en väggklocka så fort man ska ta en puls, räkna andningsfrekvens eller ge läkemedel under en viss tid. Finns bra och billiga systerur i silikon med utbytbara skal i många färger på www.etthundrakronor.se . Bra med silikonskal eftersom man kan ta av det och sprita av det.

• NittonHundraÅttioTvå
    Adut 27 skrev 2011-08-14 03:20:56 följande:
    jasså får ni ingen egen?

På mitt jobb så har alla samma namnskyltar, både inom psykiatrin/rättspsykiatrin vårdcentraler och lasarett. Namnbricka med vart man jobbar, namn, foto.

Hädanefter (skall träda i kraft här iaf) skall även ett extra kort användas för att komma in i cosmic, och det är också en legitimation man kan anväda sig av utanför arbetet, som ett ID kort.

Fast det är inte namnskylt utan mera ett passerkort med namn osv på...
  • Mimmi Andreasson

Cicograf i all ära. Men dom tar in bara såna som dom kan få bidrag för, en vän till mig blev helt blåst där då hon hade jobbat där och verkligen ställt upp för företaget och dom lovordade henne massor tills dom skulle göra en resa och hon blev sjuk och så även hennes son, veckan efter så när hon kom till jobbet så blev hon kallad till möte och fick gå. Och enligt henne så är det tydligen 3 andra som har blivit behandlade så här och bidraget i sig grundar på att man får inga stämplingsdagar heller och nu vet hon inte vad hon ska leva för.

• Idaad89i

Jag jobbar på Cicograf och tycker det är en helt fantastisk arbetsplats.

Vad Mimmi säger ovan är bullshit. Personen i fråga fick gå då hon hade en frånvaro på 30% av tiden hon jobbade där och klarade inte av arbetsuppgifterna i den grad som vi andra. Har ingenting med något annat att göra.

• Tillsammans4
    Idaad89i skrev 2017-02-25 11:35:30 följande:

Jag jobbar på Cicograf och tycker det är en helt fantastisk arbetsplats.

Vad Mimmi säger ovan är bullshit. Personen i fråga fick gå då hon hade en frånvaro på 30% av tiden hon jobbade där och klarade inte av arbetsuppgifterna i den grad som vi andra. Har ingenting med något annat att göra.

Känns ju lagom seriöst att ta upp en sådan diskussion om någon privatperson som arbetat där och skriva varför denna fick sparken på ett forum. Säger nog ganska mycket om företaget. Du kunde ju ha utvecklad varför du tyckte den arbetsplatsen är fantastisk istället.
  • KiaTia

Vårdväskan har massa roliga skyltar. Man förvälla färger o mönster o symboler

• idaadi89
    Ja fast att hänga ut ett företag är ju inte heller okej. Jag har inte angett något namn och skulle aldrig göra det heller. Tycker det är fel att ge sig på företaget som inte gjort något fel i det här fallet.

Cicograf är bra för att vi tillverkar enligt en helt egen tillverkningsteknik och inte med screentryckstekniken som är den vedertagna tekniken inom branschen. Detta gör att vi är mycket flexibla och kan erbjuda dig som kund små ordrar vilket gynnar Dig då du aldrig behöver beställa ett stort antal skyltar för att lägga på lager för framtida behov.

Vi krånglar inte till det och kunderna återkommer! Är det något som kunder undrar så är vi inte sena att svara på frågor.

Så enkelt är det. :)
Svar på tråden Namnbrickor för sjuksköterska - var beställa?