• mammatill2rara

Strand fika

Hej. Idag är det super varmt ute och tänkte ta med barnen på stranden då sambon arbetar...och jag undrar om ni har tips på bra fika/ mellanmål som passar att ta med sig till en pojk på 4 och en dotter på 12 månader nästa vecka.. Ris i frutti brukar jag köpa dock får dem inte sylten iaf inte den minsta då, frukt kanske? Vad brukar ni ta med? Vatten, saft?

• Svar på tråden Strand fika
  • Philippa

Du akn ta med allt som de fikar hemma.... i en kylbag funkar allt.

• nicolettine

Tar med dig olika frukter men försök och skära de i fina bitar. barnen gillar färgen och olika former. Funkade bra på sonen som bara villa ha banan osv. Har en bra dag. 

• HEARM

vi brykar ta med saft kakor frukt tex vattenmelon chips (salt behövs) kycklingsallad. i en kylväska med drickbara kylklabbar. vatten i petflaskor som legat i frysen

• mammatill2rara

Såg att man kan köpa med sig färdig skurna Melon bitar på Ica , passar iaf den stora :) kom på nu vad jag ska göra, rullade tunbröd mackor med lite skinka och annat gott. Sen till den lilla tar jag väl bara med mig rån, ris i frutti samt kan hon få en is glass där och även den äldre då. En is glass på sommarn kan ju inte räknas som dåligt trots bebisen.. Svalkande :)

• Stårchen

Kalla pannkakor och kalla köttbullar är enkla att äta och lite mer matiga. Men det allra viktigaste är ju att du har ordentligt med dryck med dig.

• augustisten

För att kombinera lite av ovanstående brukar jag göra tunnbrödrullar med färdiga frusna köttbullar. De brukar precis hinna tina lagom tills man ska äta. Så det känns inte som att de blir dåliga även om man inte har med kylväska.

Och så brukar jag ta med ett paket koncentrerad saft/jos extra om vi åker till ett ställe där man kan få tag på vatten så att man kan blanda till. Blir det väldigt varmt brukar min unge inte alltid vilja dricka vatten (speciellt inte ljummet från någon offentlig kran) - men saft brukar gå ner. Och det viktigaste är ju att de dricker.   

• mag86

ja pannkakor brukar vara populärt hos min dotter när vi är på utflykt, brukar även ta med  vattenmelon, annanas, jordgubbar. Riskakor i olika smaker,

• stiletto

det finns risifrutti på 1-literstetra, kommer inte ihåg vad märket heter men den står i mejerikylen. Så slipper du betala för sylt som ändå inte äts plus att det blir lite billigare.

Svar på tråden Strand fika