• Disan

Hur postar ni stora papper?

Har en nästintill sjukt stor samling scrapgrejer som jag nu skall sälja och jag har lagt ut en del på Tradera (tar lite i taget Tungan ute). Var en tjej som köpte ett gäng stora papper av mig härom dagen och jag hittade inga passande kuvert någonstans så jag fick göra ett eget av ett gigantiskt papper som jag hittade på jobbet, haha!

Hur gör ni andra? Finns det bra kuvert eller lindar ni bara in dem i något annat papper, tejpar och skickar iväg? Nu menar jag alltså de papprena som är 30,5 x 30,5.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur postar ni stora papper?
  • Candida

Jadu.... Je ne sais pas.... Du kanske kan fråga på posten... Eller kan du rulla ihop papprerna så som man kan med posters?

(Jag skriver här så kanske du får svar från någon annan. Folk tenderar att kommentera först när de ser att någon annan har kommenterat. Visst är jag smart Skrattande)

Angående det du skrev i förra forumstråden där vi snackade senast; ja, ibland måste man faktiskt!!

• Fluffguf

Jag har sålt lite scrapgrejer på tradera, bland annat en del papper, fast det mesta var nog inplastat om jag inte minns fel. Mitt tips är antingen att slå in dem i en större plastpåse (inte den tunnaste typen, utan såna man får i tex klädbutiker) eller sopsäck som du klipper till och tejpar kanterna på.
    Eller om du är lite bekväm som jag , köp färdiga påsar tex på tradera, sök på mailingbags så finns det massor i olika storlekar. Några av säljarna där har webbutiker också, jag rekommenderar magasin glag.

• Disan
    Fluffguf skrev 2011-07-08 08:21:32 följande:
    Jag har sålt lite scrapgrejer på tradera, bland annat en del papper, fast det mesta var nog inplastat om jag inte minns fel. Mitt tips är antingen att slå in dem i en större plastpåse (inte den tunnaste typen, utan såna man får i tex klädbutiker) eller sopsäck som du klipper till och tejpar kanterna på.
    Eller om du är lite bekväm som jag , köp färdiga påsar tex på tradera, sök på mailingbags så finns det massor i olika storlekar. Några av säljarna där har webbutiker också, jag rekommenderar magasin glag.
    Oh, tack för smarta tips!
  • Candida
    Disan skrev 2011-07-08 08:14:02 följande:
    Haha, du är bäst :D
    {#emotions_dlg.flower} Hoppas det löser sig med hur du ska kunna posta papprena.
  • Disan

Ja, det hoppas jag med :D Tack!

• alexs mamma

Jag skickar alltid mina papper i oanvända pizzakartonger. Storleken är precis lagom och man riskerar inte att kanterna skadas.

Själv skulle jag bli riktigt irriterad om jag köpt papper av någon som bara skickade  dem i en påse oavsätt tjocklek. Det är näst intill omöljigt att papprena inte får stötta kanter i dagen oförsiktiga posthantering.
    Jag rekomenderar heller INTE att du skickar papprena i rullar. Vem vill scrappa med dem då??

• Disan

Nä, rullar är ju uteslutet :P Men en pizzakartong för ett par papper? Det blir ju väldigt stort, fast helt klart perfekt om det är ett gäng!

• alexs mamma

Ja eftersom papprena är stora 30x30 cmca msåte de ju skickas som skrymmande oavsätt vilket embalage du använder.Då vill jag hellre skicka dem på ett som garranterat inte skadar dem. De gånger jag skickat papper har jag haft paket med ca 15-20 papper som minst och aldrig skickat bara några få...

• Zirup

De paket jag har fått har innehållit kartong i storleken något större än papprena så att de hållit sig ovikta och fina.

• mollabolla

Jag skär sönder en stor kartong i passande bitar cirka 40x40cm och tejpar eller häftar ihop dem med papprens emellan. Tar sen plastpåseutanpå om det skulle råka komma väta på.

• Disan
    mollabolla skrev 2011-07-21 22:37:13 följande:
    Jag skär sönder en stor kartong i passande bitar cirka 40x40cm och tejpar eller häftar ihop dem med papprens emellan. Tar sen plastpåseutanpå om det skulle råka komma väta på.
Svar på tråden Hur postar ni stora papper?