• Anonym

Grönt bajs, kan man fått nån infektion el något? *orolig*

Upptäckte när jag bajsa förut att bajset var grönt och klibbigt kan det vara något fel? Hr jag fått någotn infektion eller något? Nån mer som haft det som jag? *orolig*

• Svar på tråden Grönt bajs, kan man fått nån infektion el något? *orolig*
  • Anonym

vad jag vet är jag inte gravid och äter inga järntabletter heller har aldrig sett så grönt bajs förut det var nästan grått.Har varit gravid för fyra år sedan och vad jag vet hade jag aldrig grönt bajs.Kan man få det av stress då?

• Anonym

Färgen beror på vad du äter framförallt. Du kanske har ätit gröna saker? Sallad, broccoli o.s.v.

• Anonym

Kan vara mat, men är det grått eller vitt kan det tyda på leversjukdom, som gallsten eller hepatit. Kolla upp det om det inte blir bättre.

• Anonym

hepatit? vad jag vet har ingen av dom jag varit ihop med varit utomlands 

• ullis83

Avföringen kan bli grön om du har fått en bakterie eller ett virus i magen/tarmen..ring vårdcentralen och förklara och be om att få lämna ett avföringsprov.

Har du varit utomlands nyligen?

Lukas 070410 och Tilde 090501
  • Anonym

nej jag har inte varit utomlands på sex år och jag har bara träffat mitt barns pappa dom här fyra månaderna och vad jag vet har han inte varit utomlands heller. Ingen utav dem jag träffat har varit utomlands överhuvud taget.Såg bara a tt det var grön/grått tidigare idag det har iof svidit i magen igår.Vad kan det vara för virus då?

• Anonym

Jag ska ringa nästa vecka om det inte blir bättre, men kändes jätte läskigt att bajsa ut en stor klump grön/grå bajs som va stor å klumpig som klister :/ *pinsamt å behöva fråga det här också*

• Anonym

ingen annan som haft något liknande?

• Anonym

Man kan få grön avföring om passagen genom tarmen är lite snabbare än normalt så att avföringen är mycket lös. Färgen kommer från gallans starka gula färg. Under vägen ner genom tarmen ändrar den färg till grön. Om det tar längre tid för maten att passera tarmen, hinner färgen gå över till den mer vanliga bruna nyansen. Alltså är det gallans starkt gula färg som inverkar på avföringens färg.

Googla på "grön avföring" !

• Anonym (bajamaja)

Som ovan skriver är det förmodligen färgat av galla och mycket galla utsöndrar man om man tex ätit fettrik mat. Jag brukar själv få så när jag gottat i mig för mycket ost till vinet:)

• Anonym (Mumsmums)

När jag och några vänner var i tonåren så åt vi en hejdrundrandes massa Mumsmums du vet en sån där gräddbulle med choklad utanpå. Sen bajsade vi grönt hela bunten ;) Så det behöver inte vara något farligt, men är du orolig så bör det ju kollas upp.

• Anonym (...)

Hej, hur gick det för dig? Har fått samma problem nu.

Svar på tråden Grönt bajs, kan man fått nån infektion el något? *orolig*