• Anonym (Ägglossning  nu?)

Måste man ta ägglossningstest med morgonurin?

Jag gjorde ett ägglossningstest i morse som visade låg fertilitet (CB fertilitetsmonitor) men nu för en stund sedan hade jag en s.k. ägglossningsflytning? Jag känner mig smått svullen om magen och har lite molvärk (som då det närmar sig ägglossning annars)

Tyder det på att jag iaf har ägglossning nu?
    Kan jag ta ett test nu ikväll, om jag inte dricker på ett tag /inte kissar på någon timme?

Konstigt om jag skulle få positivt nu tycker jag , monitorn skulle ju ha visat åtminstone hög fertilitet då eller?
  • Svar på tråden Måste man ta ägglossningstest med morgonurin?
  • bellaaan

Mina tester jag har tagit 2 fabrikat så skall man ta den någon gång mellan 10.00-20.00, då har man som högst LH. Läs på förpackningen.

bellaaan skrev 2011-07-07 15:06:19 följande:
    Mina tester jag har tagit 2 fabrikat så skall man ta den någon gång mellan 10.00-20.00, då har man som högst LH. Läs på förpackningen.
    Jag hittar ingen information i bladet som följde med, det är billiga tester - stickor.
  • Anonym

tror inte det spelar ngn roll..jag har haft tester från både CB och testlagret, alla säger mellan 10-20!! testa på!

Anonym skrev 2011-07-07 15:11:52 följande:
    tror inte det spelar ngn roll..jag har haft tester från både CB och testlagret, alla säger mellan 10-20!! testa på!
    Konstigt jag måste helt ha missat den informationen?!
    Då ska jag  ta en sticka om ett par h & se vad som sägs. Är jag osäker på resultatet slänger jag nog upp en bild i tråden.
  • bellaaan
    Anonym (Ägglossning nu?) skrev 2011-07-07 15:10:39 följande:
    Jag hittar ingen information i bladet som följde med, det är billiga tester - stickor.
    Vilket fabrikat är det? Trodde du har Clearblues fertilitetsmonitor?? Har du billiga stickor?
    Har du testat med vanliga stickor så var det negativt pga att du testade på morgonen, testa tex kl 16 (gjorde jag) varje dag samma tid. Så testa mellan 10-20. Jag har haft RFSU-ägglossningstester och billiga-tester.se och båda har funkat (blev gravid på första försöket, med båda). Lycka till!
  • bellaaan
    Anonym (Ägglossning nu?) skrev 2011-07-07 15:15:27 följande:
    Konstigt jag måste helt ha missat den informationen?!
    Då ska jag  ta en sticka om ett par h & se vad som sägs. Är jag osäker på resultatet slänger jag nog upp en bild i tråden.
    Tänk på att, hormonet är som starkast mitt på dagen alltså är det bättre att testa 14-16 än typ 19.. Så sa de till mig :)

Jag har både CB monitorn + att jag har köpt billiga stickor också, monitorn sade låg fertilitet imorse vid 10. Men blev fundersam då jag fick flytningen nu på em.

Dum fråga, om jag dricker ett glas vatten nu så jag blir kissnödig blir det utspätt då om jag testar innan kl.16?

• Lufsan

Alltså man ska absolut inte använda morgonurin då lär du aldrig få positivt utslag. Man ska ha kissat minst en gång innan man tar testet.  

En dag i sänder.
  • bellaaan
    Anonym (Ägglossning nu?) skrev 2011-07-07 15:25:22 följande:
    Jag har både CB monitorn + att jag har köpt billiga stickor också, monitorn sade låg fertilitet imorse vid 10. Men blev fundersam då jag fick flytningen nu på em.

Dum fråga, om jag dricker ett glas vatten nu så jag blir kissnödig blir det utspätt då om jag testar innan kl.16?
    Vänta en timme och drick ingen, du komemr kunna kissa sen ändå (lite räcker ju). Du kan ju även haft utslag tidigare och ha ägglossning nu, testen ger ju utslag 24-36 timmar innan.. När jag har haft ägglossning t ex nu den 9 Juni, då gav testen starkare den 7, jätte starkt den 8 men svagt den 9 juni (fast då hade jag lite molvärk etc.) så ha sex nu i vilket fall =)
    Lufsan skrev 2011-07-07 15:27:20 följande:
    Alltså man ska absolut inte använda morgonurin då lär du aldrig få positivt utslag. Man ska ha kissat minst en gång innan man tar testet.  
    Men enligt instruktionsboken för CB monitor står det att det är viktigt att använda första morgonurinen för den innehåller högst koncentration med hormoner?
Svar på tråden Måste man ta ägglossningstest med morgonurin?