• Förhoppningar

Erfarenhet av bänkdiskmaskin??

Vi funderar på att köpa en bänkdiskmaskin. Är så himla trött på att diska och har inte plats i köket till en vanlig. Skulle gärna ta del av era erfarenheter av bänkdiskmaskin. Vad är bra - dåligt? Vad bör man tänka på vid val av maskin? Installation? osv.

Tackar på förhand.

• Svar på tråden Erfarenhet av bänkdiskmaskin??
  • piikachuu

Vi köpte en för ett år sedan eftersom min sambo är ett matvrak och äter en gång i timmen typ och berget bara växer ^^ Det var det absolut bästa jag någonsin gjort!!! Även om det är lite krångligt att koppla in slangen i munstycket på kranen och vi under tiden inte kan ha vatten i köket (går såklart att lösa med en blandare anpassat för sånt) så är det underbart! Inget bråk om disken och den sköter sig själv! Visst, allt får inte plats om man gjort nån avancerad matlagning men so what, då får den gå två gånger bara :)

Älskar den!!

• piikachuu

Ja, och bara det här att sätta in formar efter exempelvis lasagne och sånt och slippa diska dem för hand. (vilket brukar vara ett h*****e!! Underbart! Och den har inga problem med att klara smutsig disk heller!

• hon mot strömmen

Har en bänkmaskin, den är rymlig och tar mycket disk. Det skiljer sig så otroligt mycket mellan modellerna hur mycket disk de kan svälja. Den jag  har tar 6 kuvert.

En nackdel är att jag måste skölja silen varje gång och att  disktabletten måste  jag slänga i maskinen för luckan är för liten.

Annars är jag supernöjd med den. Ett av mina bästa inköp.

• Nenne 71

har aldrig haft och vill inte ha heller, men min spontana reaktion är att jag tycker dom tar förstor plats på köksbänken

• Malawi

Jag hade en gammal för flera år sen i min dåvarande kokvrå. Det var toppen! Den lät en hel del, men den hade ju några år på nacken så sånt kan ju ha förbättrats.

• FrökenL

Jag köpte en Röd bänkdiskmaskin från Bosch i vintras, och jag är SUPERNÖJD! den sköter sig alltid perfekt, rymmer mycket disk och går tyst ..

Det var lite krångligt att montera vattnet till den, men jag och min sambo gjorde en egen lösning för jag ville kunna använda kranen samtidigt om diskmaskinen går och det lyckades vi lösa =)

Våran maskin rymmer 6 kuvert och diskmedelstabletten rymms i luckan ..
    Den maskinen vi har finns i färgerna, röd, svart, vit och gul .. jag beställde från Tretti.se med fri hemleverans hem till dörren. Hur smidigt som hellst =)

• Lillerik

Hej hej,

Jag hittade precis www.bänkdiskmaskiner.se som har sorterat ut de två bästa bänkdiskmaskinerna för studenter, singlar i arbete, par och familjer.

Det råkar inte vara någon här på forumet som har någon av bänkdiskmaskinerna som bänkdiskmaskiner.se rekommenderar för familjer? Är i akut behov av en nu! 

Jag tror att vi går på den lite dyrare varianten eftersom den har både barnspärr och översvämningsskydd. De små tenderar att vara lite väl nyfikna ibland.

Tack på förhand,

• tulip79

Vi hade en när vi pluggade o det var väldigt skönt! Svärmor har en ganska ny, men den låter gräsligt högt, man måste stänga av den om man ska prata i köket (hon hör dåligt så henne stör det inte), men det är en sak att kanske tänka på!

• Lillerik

Tullp79 har du någon aning om vilka decibel den maskinen går på? Tänkte så att man har lite att jämföra med....

Svar på tråden Erfarenhet av bänkdiskmaskin??