• emelielj

Vita prickar/fläckar på huden? Vecka 37.

Nu det senaste har jag fått vita prickar i/under huden, mest på händer och fötter.

Någon som vet vad det beror på eller om det är värt att kolla upp?

Mina fötter är otroligt svullna också, om det har något med saken att göra kanske?

• Svar på tråden Vita prickar/fläckar på huden? Vecka 37.
  • iwannarock

Det första jag tänkte på va pigment förändringar men vet inte riktigt hur du menar, är det så att huden blivit vit?

• emelielj
    iwannarock skrev 2011-07-07 18:12:43 följande:
    Det första jag tänkte på va pigment förändringar men vet inte riktigt hur du menar, är det så att huden blivit vit?
    nej asså det är som små vita prickar, inte pigmentfläckar, vet inte riktigt hur jag ska förklara!
    bebinsmamma skrev 2011-07-07 18:16:57 följande:
    Jag har likadant, är i v39 och toksvullen - min gissning är att det beror på det.
    Okej, ja det måste väl bero på svullnaden då. Har bara fått de där jag är svullen så det låter ju logiskt!
  • iwannarock

Aha ok, ja då har jag ingen aning tyvärr

• Lexxxie

När man får pigmentfläckar pga graviditet är de oftast vita dvs avsaknad av pigment

• bebinsmamma

Så som jag har är definitivt av svullnaden, det är väl vätska/körtlar som tar upp mer plats därinne o huden stretchas ju och därav ser det ut som prickar/fläckar i hela händerna och på fötterna... :p
    Ont gör det i alla fall när fötterna blir som bowlingklot o fingrarna knappt går att böja! Läääängtar tills lillan är på utsidan och kroppen kan börja bli normal igen :)

Svar på tråden Vita prickar/fläckar på huden? Vecka 37.