• Physical

Topplocksbyte på Volvo S40 1,8 -00. Pris???

Sambons bil gick sönder för några dagar sedan. Vattenpumpen gick åt helvete och sedan kuggade kamremmen över. Nu är det ett topplocksbyte som väntar....
    Det är en Volvo S40 1,8 -00 .

Dom sa först att slutpriset skulle bli runt 15 000 men då upptäckte bilmekanikern att det är en 16ventilers så det skulle bli dyrare.

Vilket pris kan vi vänta oss tror ni?

Den har bara gått 12 000 mil och är jättefin, men om det är värt att göra det eller sälja den och köpa nytt är ju frågan....  

• Svar på tråden Topplocksbyte på Volvo S40 1,8 -00. Pris???
  • Jaccan

hmm.. är inte samtliga bensindrivna s40/v40 16v? Kan tänka mig ett pris på drygt 20 000 isf.

• bastardized

Nu är ju inte topplocket speciellt svårt att byta och dessutom börjar ju skrotarna berikas med S40 så jag tycker priset är rejält i överkant, har du ingen vän eller kontakt som kan skruva ?

• Fikabröds Kungen

Skulle tro att ni både tjänar in i tid och pengar på att byta hela motorn.

Verkstaden som jag brukar anlita till våra lastbilar tar 5000 för motorbyte och det gör dom då över dagen

Och begegnad motor finns att köpa ifrån 3000:-

Så det är ett billigare alternativ 

• Physical

Det blev att vi skulle testa byta motor, men han som hade motorn upptäckte att det var inte samma motor som vi hade så det blev ingenting... han köpte av oss bilen för en billig slant och vi köpte en ny istället

Svar på tråden Topplocksbyte på Volvo S40 1,8 -00. Pris???