• septemberbarn08

Nagelbandsinflammation

Har en nagelbandsinflammation sedan exakt tre veckor tillbaka. Lindar om med alsollösning varje kväll och låter det vara under natten, men det har inte hjälpt. Det är rött, svullet och varar.

Vad gör man åt detta?

• Svar på tråden Nagelbandsinflammation
  • Majsan70

Provat saltbad? Fick vi tips om för sonens inflammerade och variga nageltrång. Bara vatten med vanligt jodat salt varje dag tills det ger sig. Jodet drar ut infektionen.  Vet dock inte om det funkar lika bra till nagelband men effekten borde vara densamma.

• septemberbarn08
    Majsan70 skrev 2011-07-07 21:02:43 följande:
    Provat saltbad? Fick vi tips om för sonens inflammerade och variga nageltrång. Bara vatten med vanligt jodat salt varje dag tills det ger sig. Jodet drar ut infektionen.  Vet dock inte om det funkar lika bra till nagelband men effekten borde vara densamma.
    Hur mycket blandar man då och hur länge/ofta varje dag? Jag är så döless på detta finger nu!:P
  • Majsan70
    septemberbarn08 skrev 2011-07-07 21:34:11 följande:
    Hur mycket blandar man då och hur länge/ofta varje dag? Jag är så döless på detta finger nu!:P
    oh inga exakta mått men ganska mycket salt o så sitter man så klänge vattnet är varmt. En gång om dagen sitter min sob men har man tid kanske två ggr per dag funkar?
Svar på tråden Nagelbandsinflammation