• Landslide

Kennelnamn, alla är ju upptagna!

Jag har suttit och spånat och spånat, men alla namn jag kommer på är upptagna. Har jag verkligen så dålig fantasi? Hur kom ni på era namn?

Jag vill inte att kennelnamnet ska vara sådär gulligt och sockersött, utan det ska vara friskt, fräscht och krispigt. Det spelar ingen roll om det anspelar på rasen som jag har (collie).

Är det någon som har några ideér.. eller ska jag ge upp?

• Svar på tråden Kennelnamn, alla är ju upptagna!
  • Landslide
    MamaInternational skrev 2011-07-07 22:15:54 följande:
    Hundjävlar
    Ja, varför inte? Hahaha
  • Ankmor

Kanske kan du ta med området du bor i namnet?

Exempel; (påhittade)

Granängens kennel
    Prilyckans kennel (existerande kennel )
    Kennel Östergärde
    etc..

Lycka till med både namn och uppfödning!

Tomt här just nu...
  • Lördagkväll

Känner igen det där, det är skitsvårt..

• Landslide
    Ankmor skrev 2011-07-07 22:36:26 följande:
    Kanske kan du ta med området du bor i namnet?

Exempel; (påhittade)

Granängens kennel
    Prilyckans kennel (existerande kennel )
    Kennel Östergärde
    etc..

Lycka till med både namn och uppfödning!
    Tack tack
  • tomcar1

Var inne på din presentation och antar att du ska ha collie-kennel, så jag ger några förslag:

Firewind

Cooleen    

Furandgo (Fur and go)

Minibears

Freshies

Freshbites   

Softdog

• Landslide
    Lördagkväll skrev 2011-07-07 22:37:22 följande:
    Känner igen det där, det är skitsvårt..
    Jaaa, det är det verkligen. Jag blir galen!
  • Landslide
    tomcar1 skrev 2011-07-07 23:55:50 följande:
    Var inne på din presentation och antar att du ska ha collie-kennel, så jag ger några förslag:

Firewind

Cooleen    

Furandgo (Fur and go)

Minibears

Freshies

Freshbites   

Softdog
    Bra förslag, men jag vill verkligen ha någonting som känns *poow* men det lyckas inte.
  • Imox

Sitter i samma sits, kommer dock ansöka om namn om två år kanske. Inväntar mitt första tikköpt till sommaren 2012. Ska para min ena hane med en och förhoppningsvist spara en tik ur den kullen (har bara hanar än så länge)
    Och tankarna går ju runt framtida kennelnamnent men vad??

Verkar vara lite påhittiga människor här som kanske kan tipsa mig med, vill ha nått frächt och lite udda..
    Har långhåriga dvärgtaxar

• Uncia

ja det är svårt, jag fick mitt 4e namnförslag godkänt. men idag är jag jättenöjd att det blev just det.

men försök hitta nån personlig touch på namnet och när du skickar in så ha flera förslag med på samma gång så du förhoppningsvis slipper skicka in igen.

jag tycker själv inte om att ha ras-koppling i kennelnamnet, för man kan aldrig veta om man kanske byter ras om några år om ens liv ändras osv....

mitt kennelnamn Gildox kommer från våran första chowe som hette Gildor och X på slutet kommer ifrån då jag alltid har gillat hundnamn som har x,z,y osv i sitt namn. och sen fick jag med mitt fantasy-intresse i namnet. (gildor - alvkung)

• Imox
    Uncia skrev 2011-07-08 08:52:10 följande:
    ja det är svårt, jag fick mitt 4e namnförslag godkänt. men idag är jag jättenöjd att det blev just det.

men försök hitta nån personlig touch på namnet och när du skickar in så ha flera förslag med på samma gång så du förhoppningsvis slipper skicka in igen.

jag tycker själv inte om att ha ras-koppling i kennelnamnet, för man kan aldrig veta om man kanske byter ras om några år om ens liv ändras osv....

mitt kennelnamn Gildox kommer från våran första chowe som hette Gildor och X på slutet kommer ifrån då jag alltid har gillat hundnamn som har x,z,y osv i sitt namn. och sen fick jag med mitt fantasy-intresse i namnet. (gildor - alvkung)
    Vill inte heller ha ras relaterat namn...
    Fantasy intresse är bäst! Är oxå lite av ett grekiskt mytoligi fanatiker så kikar mycket på namn som har en sådan tutch....

Kikade in på din sida och måste säga fina vovvar och skithäftigt bröllop!!!!! :D :D :D
  • Lördagkväll

Vårat namn kommer från något som vi är.. Typ Energisk, Envis, Lugn, Stark, Glädjespridare osv..
    Eller om du har nån favoritblomma, favoritband, låt eller något annat som du kan få ut nått vettigt av?

Typ: Rolling Ramones?
          : Everlasting Dhalias

Då blev det någon personlig touch på det hela samtidigt som man kan ha nästan vilken ras som helst.. Kul att heta Labradoodels och sen gå över till Bulldogs, inte det smidigaste men det funkar ju.. =)

• Landslide
    Lördagkväll skrev 2011-07-08 14:35:43 följande:

Vårat namn kommer från något som vi är.. Typ Energisk, Envis, Lugn, Stark, Glädjespridare osv..
    Eller om du har nån favoritblomma, favoritband, låt eller något annat som du kan få ut nått vettigt av?

Typ: Rolling Ramones?
          : Everlasting Dhalias

Då blev det någon personlig touch på det hela samtidigt som man kan ha nästan vilken ras som helst.. Kul att heta Labradoodels och sen gå över till Bulldogs, inte det smidigaste men det funkar ju.. =)

Hahaha, ja, framtida valpköpare hade nog undrat

Bandnamn.. hmm där sa du något. Tack så mycket.
  • Lördagkväll

Ja dom hade nog det & det hade sett lagom komiskt ut på utställningarna när man komemr med en bulldog från labradoodels..*s*

Ja fundera du på det, sen är det ju eventuellt att bara lägga in ett ord framför eller bakom... =) 

• taxsandra

Kolla mot skk och fci inan ni lämmnar in så blir det lättare att få det man vill ha.

Jag ville ha nått med natur att gör men inte så de var låst vid en ras tex fårgel hund eller typ älghund.

Fick mitt förs val Lake spirits
    jag födder upp långhårig normal tax men har än så länge bara haft en kull

• Lördagkväll
    Imox skrev 2011-07-08 08:14:48 följande:
    Sitter i samma sits, kommer dock ansöka om namn om två år kanske. Inväntar mitt första tikköpt till sommaren 2012. Ska para min ena hane med en och förhoppningsvist spara en tik ur den kullen (har bara hanar än så länge)
    Och tankarna går ju runt framtida kennelnamnent men vad??

Verkar vara lite påhittiga människor här som kanske kan tipsa mig med, vill ha nått frächt och lite udda..
    Har långhåriga dvärgtaxar

Du skulle ta typ nått "dvärgnamn"  antingen om du kör från nån bok/film whatever eller om det kanske finns nån i den grekiska mytologin? Eller kanske nån känd dvärg i rymden.. 
  • Landslide
    taxsandra skrev 2011-07-08 22:01:28 följande:

Kolla mot skk och fci inan ni lämmnar in så blir det lättare att få det man vill ha.

Jag ville ha nått med natur att gör men inte så de var låst vid en ras tex fårgel hund eller typ älghund.

Fick mitt förs val Lake spirits
    jag födder upp långhårig normal tax men har än så länge bara haft en kull

Ja, det är FCI jag kollar varje gång jag kommer på ett namn.. men alla fina jag kommer på.. ja, de är upptagna.
    Jag gillar också naturnamn, men jag vill inte att det ska vara något svenskt, utan det ska kunna vara internationellt också.
  • tomcar1

Tail forrest

Windmakers

Thunders

Days of fun

Daisytails

• taxsandra
    Landslide skrev 2011-07-08 22:49:03 följande:
    Ja, det är FCI jag kollar varje gång jag kommer på ett namn.. men alla fina jag kommer på.. ja, de är upptagna.
    Jag gillar också naturnamn, men jag vill inte att det ska vara något svenskt, utan det ska kunna vara internationellt också.
    de ville jag med att mitt kennl namn skulle vara på eng för att folk i aldra lnder skulle förstå vad det betyder lake spirits blev det jag är nöjd
Svar på tråden Kennelnamn, alla är ju upptagna!