• maj09

Elin eller Ella???

Hej!

För sex veckor sedan föddes vår dotter. Redan på BB bestämde vi oss för namnet Elin som vi har gått ut med till alla. Men nu börjar jag tvivla lite eftersom vi har ett par bekanta i min ålder som heter Elin som vi umgås med. Har alltid drömt om att få en liten Elin men nu tycker jag även att Ella skulle passa...

Kan man ångra sig när barnet snart är sju veckor och alla redan kallan flickan för Elin (har inte skickat in hennes papper ännu) och vilket tycker DU är finast???

Elin eller Ella? Storasyster heter Maja.

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Elin eller Ella???
  • Helena77

Jag tycker att Elin är finast!

Har en kusin som är 8 år och när dom sa att hon skulle heta Ella var min spontana tanke att det inte känns som ett namn utan som ett smeknamn...och jag har inte vant mig än....nää Ella gillar jag inte som namn... 

• anka22

åh jag tycker helt klart ELIN, såå fint Skrattande dessutom är Ella ett så himla vanligt namn bland små barn nu!

• festia

Tycker inte att ni ska byta bara för att en bekant råkar heta samma sak Kör på det namnet ni gillar mest!

• MinSkrutt

Jag röstar för Ella, det ska troligtvis vår tös heta som kommer vilken dag som helst ;)

• S0lstråle

Elin. Det är lite ovanligt på bland flickor som föds nu också, Till skillnad från Ella. (Upplever jag)

• nelli08

Klart man kan ångra sig!
    Men jag röstar på Elin, jätte fint namn :)

Svar på tråden Elin eller Ella???