Singel men vill ha barn inom kort, någon annan?
Jag har i några år nu börjat få riktig barnlängtan. Jag har rest och pluggat, skaffat mig ett stabilt jobb och lägenhet. De senaste 10 åren har varit underbara men nu har jag kommit till det stadiet då jag vill ha barn "på riktigt".
Ja, idealet vore att hitta drömkillen och lära känna honom ordentligt och sen få barn, men jag har börjat inse att det förmodligen inte blir så. Och jag vill ha barn innan jag blir för gammal, och jag vill att mina föräldrar ska kunna vara delaktiga morföräldrar utan att känna att deras ålder hindrar dem.
Jag har börjat titta på de olika alternativen:
Insemination i Danmark
Heminsemination med donator utanför bekantskapskrets
Heminsemination med donator innanför bekantskapskrets
Alla alternativen är "kontroversiella" i svenska samhället, men de två senare är nog lite mer kontroversiella, där det även finns möjlighet för att mannen är känd för barnet som pappa. OBS att jag inte kommer att göra detta i hemlighet utan självklart kommer donatorn att ha godkänt sitt deltagande, som dessutom ska göras med spruta, inte sex.
Jag är ännu i början av dessa tankar och går på p-piller och tänker fortsätta ett tag till. Men undrar om det finns andra som går med liknande tankar som vill dela med sig?
Om ni vill ifrågasätta mitt val så kör på, antar att sådana frågor kommer uppstå i vilket fall som helst. Men jag förvarnar er, jag kommer inte lägga någon större energi på de frågorna eftersom det inte är det tråden handlar om.