• Anonym (längtan)

Singel men vill ha barn inom kort, någon annan?

Jag har i några år nu börjat få riktig barnlängtan. Jag har rest och pluggat, skaffat mig ett stabilt jobb och lägenhet. De senaste 10 åren har varit underbara men nu har jag kommit till det stadiet då jag vill ha barn "på riktigt".

Ja, idealet vore att hitta drömkillen och lära känna honom ordentligt och sen få barn, men jag har börjat inse att det förmodligen inte blir så. Och jag vill ha barn innan jag blir för gammal, och jag vill att mina föräldrar ska kunna vara delaktiga morföräldrar utan att känna att deras ålder hindrar dem.

Jag har börjat titta på de olika alternativen:
    Insemination i Danmark
    Heminsemination med donator utanför bekantskapskrets
    Heminsemination med donator innanför bekantskapskrets

Alla alternativen är "kontroversiella" i svenska samhället, men de två senare är nog lite mer kontroversiella, där det även finns möjlighet för att mannen är känd för barnet som pappa. OBS att jag inte kommer att göra detta i hemlighet utan självklart kommer donatorn att ha godkänt sitt deltagande, som dessutom ska göras med spruta, inte sex.

Jag är ännu i början av dessa tankar och går på p-piller och tänker fortsätta ett tag till. Men undrar om det finns andra som går med liknande tankar som vill dela med sig?

Om ni vill ifrågasätta mitt val så kör på, antar att sådana frågor kommer uppstå i vilket fall som helst. Men jag förvarnar er, jag kommer inte lägga någon större energi på de frågorna eftersom det inte är det tråden handlar om.

• Svar på tråden Singel men vill ha barn inom kort, någon annan?
  • Plommongurka

Ska du inte försöka hitta en kille istället.. ?  till att börja med menar ja.. och hittar du ingen så kan du titta mer på de andra alternativen sen..

• Anonym (längtan)
    Jizzi skrev 2011-07-07 23:47:23 följande:
    Hur gammal är du?
    30 (nej det är ingen kris jag går igenom hehe)
    Plommongurka skrev 2011-07-07 23:45:00 följande:
    Ska du inte försöka hitta en kille istället.. ?  till att börja med menar ja.. och hittar du ingen så kan du titta mer på de andra alternativen sen..
    Been there done that (har haft längtan i ca 3 år, så det är inte så att jag inte försökt vänta). Kommer det en kille inom kort så skitbra, verkligen. Men jag kommer inte att förlita mig på det, har varit singel tillräckligt länge för att veta att killar som passar mig inte växer på träd
  • Jizzi

Förstår dig. Jag är själv 23 men förstår din barnlängtan. Jag har haft tid att vänta på någon som är underbar men den biologiska klockan tickar ju också. Risken för att få barn minskar ju ju äldre man blir. Tycker inte alls att du gör ett dåligt val om du väljer att skaffa barn på det här sättet.

• Anonym (längtan)
    Jizzi skrev 2011-07-08 00:14:41 följande:
    Förstår dig. Jag är själv 23 men förstår din barnlängtan. Jag har haft tid att vänta på någon som är underbar men den biologiska klockan tickar ju också. Risken för att få barn minskar ju ju äldre man blir. Tycker inte alls att du gör ett dåligt val om du väljer att skaffa barn på det här sättet.
    Ja nu ska jag bara hitta rätt alternativ... Jag känner en tjej som fick barn genom att åka till en klinik i Danmark men samtidigt kan jag tycka att man då saknar vetskapen om barnets far. Mitt barn kommer aldrig sakna manliga förebilder men om man faktiskt själv har pratat med barnets biologiska far så känns det tryggt på nåt sätt. Sen vet jag att många män är oroliga för att ställa upp på nåt sånt här då de faktiskt blir underhållsskyldiga om mamman kräver det. Jag skulle aldrig få för mig att göra något sådant men jag förstår om de är rädda för det.
  • Anonym (längtan)

Någon annan som går igenom detta?

• Anonym

adoptera som ensamstående? Du är ung! Ställ dej på kö medan du testar andra alternativ. (hitta kille eller biologiskt barn utan partner)

• Anonym (längtan)
    Anonym skrev 2011-07-08 21:51:19 följande:
    adoptera som ensamstående? Du är ung! Ställ dej på kö medan du testar andra alternativ. (hitta kille eller biologiskt barn utan partner)
    Det är inget jag ens tänkt på, har alltid trott att det är svårt att adoptera som ensamstående... Ska läsa mer om det!
  • Anonym

Jag är också singel och vill ha barn, gärna en man också..
    Men nu finns alternativ:)

• Anonym

Kolla upp föreningen FEMMIS www.femmis.se  Det är en förening för frivilligt ensamstående mammor.

Det finns många bloggar också. Googla så hittar du dem.    

Svar på tråden Singel men vill ha barn inom kort, någon annan?