Någon som vet hur lång utbildning det är på barnskötare?
Jag har inte gått gymnasiet men vill jobba med barn på dagis. Någon som vet hur lång utbildning det är på barnskötare?
Jag har inte gått gymnasiet men vill jobba med barn på dagis. Någon som vet hur lång utbildning det är på barnskötare?
De flesta verkar ha 2 terminer/800 poäng. En del har krav på erfarenhet av jobb med barn.
Är du säker på att du vill jobba med barn skulle ag råda dig att utbilda dig till förskollärare istället och börja med att läsa in gymnasiet. Barnskötaryrket försvinner mer och mer och ersätts av förskollärare.
Det är en 1årig utbildning :) 2terminer. finns både som distans och dagtid och du behöver inte någon erfarenhet. Kontakta KOMVUX i din kommun så hjälper dom dig.
Varför utbilda sig till nått som man inte anställer längre....
Barnskötare är ett yrke på väg bort, alltså väldigt dumt att utbilda sig till det!
Är det inte bättre o läsa till förskolelärare? Högre lön.. Tror dessutom du bara kan jobba som vikarie med banskötare i grunden...
Oj, läste precis att samma typ stod.. men men :D
Säger som flera här; gå direkt på förskollärarutb!! Barnskötar-tjänsten försvinner mer o mer! Börja läsa upp gymnasiet på KOMVUX, sen förskollärarutb!! Lycka till!!
Precis som de andra skriver, ta förskollärarutbildning, som barnskötare kommer du inte att få jobb.
Det anställs inga barnskötare längre knappt
Det visste jag inte att Barnskötare håller på och försvinna. Har ju kommit in på usk utbildning men någon som vet om den utbildningen är svår då?
Nä, den är inte svår... Usk är bättre framtidsutsikter än bsk.....