• liten ior

en helt dum fråga angående hur ofta byter ni kläder/tvättar...

jag har i alla år jag bott ihop med min sambo haft en diskussion med hans ex, min bonusdotters mor om hur ofta vi har bytt kläder på bonus o, hur ofta jag tvättar egentligen...

som ni kanske förstår hör jag till de människor som duschar o, byter kläder varje dag... jag kan i nödfall ha samma jeans/byxor/kjol på mig 2 dagar efter varandra men allt övrigt hamnar i tvättkorgen på kvällen...

när bonus är här hos oss byter hon oxå kläder "rubb å stubb" varje dag, hon sover t ex bara 1 natt i pyjamasen innan den hamnar i tvättkorgen...

detta tycker min bonus mor är vansinne!!
    när bonus är hos sin mor duschar hon/byter underkläder/övriga kläder 1 till 2 gånger under veckan...

vi har egna kläder åt bonus o, när hon åker hem i dem på söndagkväll (ibland hinner jag inte tvätta de kläder hon kom i på fredags kvällen) så förväntar jag att när hon kommer 2 veckor senare ska hon ha med de kläder som hör hit tillbaka
    vilket hon sällan har... vi har förklarat att eftersom vi inte har så mycket kläder behöver vi få tillbaka kläderna eftersom vi inte accepterar att bonus t ex är på stallet i samma kläder som hon sedan har på resten av dagen... (jag är allergisk)

nu till min fråga, är jag konstig som tvättar varannan, var tredje dag? som byter kläder o, duschar samt förväntar mig att övriga i min omgivning ska göra detsamma?

• Svar på tråden en helt dum fråga angående hur ofta byter ni kläder/tvättar...
  • Ylle

ja, lite konstig tycker jag du är... t-shirts och sånt som blir svettigt byter jag varje dag, men byxor och kjolar har jag flera dagar, i regel tills jag spillt nåt på dom.

• Alicia

Nej det tycker jag verkligen inte att du är!!!!
    Jag själv byter kläder varje dag...byxor kan jag ha på mig i några dagar men tröjor åker i tvätten efter varje dag...underkläder ( strumpor trosor) byter jag minst en gång om dagen. Min dotter som är 4 år byter oxså kläder varje dag ...pyjamasar kan vi använda i cirkus tre dagar ..men annars så åker det i tvätten. Våran tvätt korg är inte liten .
    Maken hushåller väl lite mera med sina kläder...vet inte varför män är så .
    Kanske ska uppge att jag och min dotter är ena riktiga sull fior..så jag har jämt fläckar på kläderna efter dagens slut

Stå på dig ...det är ditt problem om du tvättar mycket inte din bonus dotters mamma!!!

//Camilla

• snutti

Nej jag tycker att man ska byta dem relativt ofta. Man kanske kan ha ett par byxor 2 dagar, tröja byter jag själv varje dag så den skulle jag byta på ungen med...

Pyjamas däremot behöver du ju inte byta mer än typ var 3-4 dag, den sover man ju bara i...

• snutti

oj ,glömde... underkläder byter jag minst en gång per dag... så det skulle jag nog göra på ungarna med...

• cockey

NÄÄÄ,du är inte konstig!Jag har tvättmani! Maskinen går varje dag här! Visserligen är vi 5 i familjen men ingen av oss har samma kläder 2 dar efter varann.Duschar är väl självklart man gör varje dag o då vill man ju sätta på sig rena kläder efteråt.

• Eminor

Hej du!

Lite småextrem kanske du är vad gäller tvätt... fast jag tycker att det är helt rätt att bonus ska ha med sig "era" kläder tb när hon kommer!

Jag byter normalt tröjor o sånt efter 2-3 användningar, om de inte blivit fläckiga eller svettiga, och underkläder efter 1-2 ggr. Byxor o kjolar däremot får hänga med tills de är smutsiga. Att tvätta är ju inte jättekul, och det sliter en del på kläderna också.
    Men, var o en får göra som de vill!

• Pejo

Man måste väl få göra som man själv vill och känner i dessa frågor.
    Ingen är nog lika här.

Själv byter jag underkläder varje dag, men inte överkläder så att säga.
    Duschar gör jag inte varje dag heller då min hud hade fått panik vid sådant.

Gör man sedan något som gör att man luktar lite illa, typ svettigt kroppsarbete så får man ju anpassa sig.

• Helene1

man byter väl ialla fall underkläder varje dag?? även på barn hoppas jag! äckligt annars!!sen kan man väl känna om resten av kläderna luktar skit,eller e smutsiga o kan säkert användas en dag till.men vill man tvätta jämt så gör man det,men som sgat,ialla fall underkläder o strumpor!!

• Tess76

Ja, jag håller med de flesta här. Underkläder måste man ju byta varje dag. Byxor/Kjolar kan jag använda 2-3 dagar men tröjor byts i stort sett varje dag.

Det är ju som sagt ditt problem om du vill tvätta ofta, och ingen annans!

Svar på tråden en helt dum fråga angående hur ofta byter ni kläder/tvättar...