• Ia Lia

Affär för begagnade barnkläder i Stockholm

Någon som har erfarenhet och kan rekommendera någon? För kläder till barn under året tänkte jag. Har tittat i Gula sidorna men orkar inte riktigt åka runt på vinst och förlust.

• Svar på tråden Affär för begagnade barnkläder i Stockholm
  • Millans hustru

Dels finns det massor av bra annonser på beg barnkläder på blocket.se. Sen vet jag att det finns en liten liten affär på norrtulsgatan (ungefär mitt emot seven eleven, alldeles mot hörnet av frejgatan/norrtullsgatan) i stockholm. Det är ojämt utbud där, men ibland jättefina saker.
    Har hört att det ska finnas någon butik ute på värmdö eller dyl också men inte funnit den. Lycka till!

• jeannette

det finns en men kan ej exakt adressen n kompis tog mig dit det var vid tekniska högskolan...

• pCp

Det finns en butik som heter "Baby Barn" på Odengatan mellan Valhallagatan och Sveavägen-

Annars finns det babykläder ibland på Myrorna och UFF med om du inte redan har tittat där.

• pCp

Nu kikade jag på gulasidorna med. Odengatan 19 för att vara exakt. Kan vara samma butik som Jeannette talar om.

• ak71

Det finns en på Råsundavägen i Solna.

• Li73

Jag har ett väldigt bra tips ligger iofs på värmdö, Affären heter Humlan Hemmesta Centrum
    Väldigt fina barnkläder BILLIGT och väldans bra sortiment.
    Inga fläckar inte urtvättat SOM NYTT.
    Man åker till Waxholm tar färjan till Rindö tar nästa färja till Värmdö sedan är det 1.4 mil till Hemmesta. Självklart kan man även åka över Nacka och den vägen om man bor åt det hållet.

Det är ett väldigt bra utflyktsmål.

• Gillis

Finns en affär där min kompis handlar mycket. Jag tror att den heter Rackarungar och ligger på Söder....

• Vågen

Det finns en som heter Gröna Villan och de har jättemycket fina barnkläder. Den ligger i Örby dock och inte inne i stan, men du kanske har tillgång till bil? De håller dessutom på att få störrelokaler så när de är klara så kommer de även att sälja begagnade barngrejer inte bara kläder!

• PrincessOfIce

Det finns en butik på Skånegatan på söder som heter Rackarungar...
    Där har jag både köpt Vidas babygym och Axels bilar..
    De har leksaker, babyutrustning som babyskydd, sitters och annat..
    De har även kläder ända upp i skolåldern..
    Sen finns det någon butik precis vid slussen som har second hand för både vuxna och barn men jag kommer tvärr inte ihåg vad den butiken heter..

• Mums

mammasecondhand.com ska ha barnseconhandförsäljning i Stockholm i höst. Du kan både köpa och sälja.

Kolla webbplatsen eller e-posta till dem så får du information ...

• soraya

Emmaus Second Hand vid Slussen (slutet av Götgatan) har ju en särskild barnaffär också.

Svar på tråden Affär för begagnade barnkläder i Stockholm