• Anonym (Fånig oro)

Oro, tänk om det tar jättelång tid?

Jag är så dum, känner jag själv...
    Vi har nyligen beslutat oss för att försöka bli med barn. Har slutat med skydd för snart en månad sedan men inte fått någon mens ännu. Jag blir genast orolig, och tänker att fasiken om jag får problem med detta? Tänk om det tar upp till ett halvår innan vi blir med barn? Eller, innan ens mensen kommer tillbaka! Jag hatar den tanken... och den blir inte mindre när jag läser omkring här på forumen, och det ändå är ett rätt vanligt problem.

Känns som om all oro knyter sig inom mig, och gör allt ännu värre. Tänk om det i sig gör att mensen kommer av sig, stressen/oron?

Och till en annan sak som säkert är rätt fånig för många, men som finns där i bakhuvudet. Jag vill verkligen inte att mitt barn ska behöva fylla i runt jul. Ja, jag vet inte... det har blivit en fixidé för mig. Och om det tar ett halvår innan ens mensen kommer igång, känns det som om risken är överhängande att barnet först kommer till dunt december...

Och sedan tanken istället att behöva vänta längre, bara för att?
    Men OM det ändå är så, att vi får vänta så länge.. kanske inte ens tanken att "åh nej, ett julbarn..." finns där såklart, det är bara en töntig oro/tanke jag har nu...

Önskar så jag bara kunde släppa allt, och inte behöva tänka på allt det här. Utan bara fortsätta leva livet som vanligt...

• Svar på tråden Oro, tänk om det tar jättelång tid?
  • Anonym (=))

Ta det lugnt, det ska nog gå bra ska du se! Och jag har lite tankar som dig, fast tvärtom, jag vill inte ha ett sommarbarn! Vill gärna ha ett barn på vintern för om man får ett barn på vintern, då kan man gömma sin hemska kropp efter förlossningen i vinterkläder så kan ingen kommentera hur man ser ut direkt, haha.

• Anonym (Fånig oro)
    Anonym (=)) skrev 2011-07-08 13:12:17 följande:
    Ta det lugnt, det ska nog gå bra ska du se! Och jag har lite tankar som dig, fast tvärtom, jag vill inte ha ett sommarbarn! Vill gärna ha ett barn på vintern för om man får ett barn på vintern, då kan man gömma sin hemska kropp efter förlossningen i vinterkläder så kan ingen kommentera hur man ser ut direkt, haha.
    Haha, vilken skön inställning! Jag kanske ska börja tänka lite så jag med... att jag vill ha ett vinterbarn. ;) Då kanske jag får mens direkt. ;)
    Tack för ditt inlägg, nu sitter jag här och ler istället och känner mig inte alls lika ensam.
  • Anonym (=))
    Anonym (Fånig oro) skrev 2011-07-08 13:26:58 följande:
    Haha, vilken skön inställning! Jag kanske ska börja tänka lite så jag med... att jag vill ha ett vinterbarn. ;) Då kanske jag får mens direkt. ;)
    Tack för ditt inlägg, nu sitter jag här och ler istället och känner mig inte alls lika ensam.
    Haha, jaa jag håller tummarna för dig . Kanske får vi båda ett höst- eller vårbarn istället man kan ju aldrig veta. :D Det går nog toppen för dig ska du se!
  • Jag är bara jag

Tja,man kan ju inte välja att bli gravid-bara att försöka bli det. Barn kommer när de kommer. Och tar det tid så vad har man för val? Återigen,man kan inte välja! Vi har försökt i fem år. Julbarn,nyårsbarn,närsomhelstbarn kvittar om man så gärna vill ha barn.

90% blir gravida inom två år så mest troligt tillhör du den kategorin. 7 månader är snittet och drygt 1 år helt normalt så tro inte att du har svårt förrän ni möjligen försökt ett helt år.

Kör på bara! Glad

• Lillave

Vill inte skrämma dig TS, men för oss tog det nästan 10 år. Det är inget fel på ngn av oss.

Var inställd på alla scenarier. Det går kanske snabbt för er!

Lycka till!

• suss85

Räkna med att det tar lång tid.. jag tyckte jag räknade med det och var inställd på att de kunde ta lång tid... det har hittils gått 6 månader utan resultat.. man blir trött, less och tror att det är någe allvarligt fel.. men så är det troligen inte! det är mycket som ska klaffa och man har inte många dagar/timmar ppå sig uppenbarligen.
    Man blir bitter och känner att ALLA är med barn men INTE jag..
    Men man får försöka se postivt man väntar på de perfekta barnet då kan det ta lite tid! =)
    Vi får kämpa tillsammans för är på Familjeliv är det tusentals som känner frustration och väldigt många får sitt efterlängtade plus!! jag hoppas på att få mitt pluss den 5 augusti men tänker inte fundera så mycket på de för till slut blir man knäpp i huvet!
    Försök att inte känna efter så mycket för då blir du som en annan "skengravid" i tid och otid. '
    Det var mitt tips till dig! Hålllllll UTTT! Skrattande

• Anonym

För mej tog det 20 år innan jag lyckades bli gravid och jag hoppas verkligen du slipper vänta så länge. Lycka till med bebisverkstan!! 

• Anonym (Decembermamma)

vi försökte och försökte men det blev ingen bebis. jag har mens typ 4 gånger per år varav den tar paus i ett halvår varje år. så när vi lyckades blev vi överlyckliga! vårt barn skulle dock komma i dec men det spelade ingen roll för oss men för alla andra som tyckte synd om barnet. jag känner hur många som helst som är födda i dec och ingen bryr sig. sen kom vår efterlängtade underbara son den 18 dec. och nej han är ingen jävla julklapp som folk envist skulle kalla honom ;)

Svar på tråden Oro, tänk om det tar jättelång tid?