• lkao

jollrar inte längre

hej har en liten dotter på fyra månader som varit tidig med det mesta i sin utveckling, men nu helt plötsligt har hon slutat att jollra och har inte gjort det den senaste veckan. och vanligvis så har hon jollrat extremt mkt så fort man pratat lite med henne. tror inte det är något fel på hennes hörsel då hon vaknar om någon ringer på ring klockan och skrattar när man sjunger eller pratar med henne . undrar om det här är normalt och att dom kan sluta jollra för en period?. tack på förhand //linda 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-08 14:09
    tack så mkt för svaret. man blir lätt lite orolig när dom helt plötsligt slutar med något som dom gjort än längre period.. hon började ju redan jollra när hon var 2-3 veckor och gjort hela tiden sen dess men nu så vill hon inte längre..händer ju nästan nya grejer här varje dag. har nyligen börjat att vända på sig och orka stå när jag håller i henne

• Svar på tråden jollrar inte längre
  • Jungblom

Om barnet går framåt med något annat i utvecklingen kan det hända (eller händer ganska ofta) att barnet går tillbaka med något annat tillfälligt.

• Babybalo

Min dotter blir 4 månader om en vecka och har precis som din slutat att jollra.
    I ungefär en vecka nu så har hon varit såå tyst. Något tyst litet aaah kanske, men inget mer.
    Hon har tidigare jollrat på ganska friskt, men nu- ingenting!
    Minns att min son också hade en tyst period runt fyra månader så jag hoppas att det är normalt.
    Min dotter har börjat rulla från rygg till mage nu i veckan (andra hållet kan hon sedan tidigare) och jag tror att det är det som gör att hon är tyst. Hon fokuserar på något annat än att prata helt enkelt. Jag tror at det är samma för din tjej!

Svar på tråden jollrar inte längre