• Welma

Lusläsa allt om olika rättsfall?

Jag undrar, varför gör man det? Jag läste nyss om någon som lusläst allt om morden i Arboga, rättegången och tittat på bilder. Varför gör man sådant? Varför lägger man ner så otroligt mycket energi på något dylikt?

• Svar på tråden Lusläsa allt om olika rättsfall?
  • zygoma girl

Av intresse och nyfikenhet??

Själv har jag en del lite udda intressen som jag kan grotta ner mig i totalt så jag kan förstå fenomenet. Dock känns det inte särskilt PK (Hej 90-tal!) att grotta ner sig i färska mordfall.

• Litet My
    zygoma girl skrev 2011-07-08 16:46:02 följande:
    Av intresse och nyfikenhet??

Själv har jag en del lite udda intressen som jag kan grotta ner mig i totalt så jag kan förstå fenomenet. Dock känns det inte särskilt PK (Hej 90-tal!) att grotta ner sig i färska mordfall.
    Tror jag med.

Hur mycket tv program går det dessutom inte varje dag om olika fall gamla som nya som folk tittar på. Ett fall som Arbogafallet kan jag förstå blir ännu mer intressant att läsa in sig på eftersom det är ett ganska knepigt fall som dessutom berör mycket.

Dessutom lägger ju "Arbogamamman" ut mycket själv på nätet via bloggar, skriver böcker osv osv förmodligen just för att folk ska läsa.
  • Anonym (Zazza)

Ja, varför tittar folk på CSI också?

Förstår inte riktigt vad som är så konstigt med att läsa FUP från olika rättsfall. Själv har jag läst flera stycken. Bland annat Arboga, Caroline Stenvall, Christian Larsson, Elin Krantz, Niklas Eliasson osv.  

• Litet My
    Anonym (Zazza) skrev 2011-08-18 16:22:44 följande:
    Ja, varför tittar folk på CSI också?

Förstår inte riktigt vad som är så konstigt med att läsa FUP från olika rättsfall. Själv har jag läst flera stycken. Bland annat Arboga, Caroline Stenvall, Christian Larsson, Elin Krantz, Niklas Eliasson osv.  
    Senast det var en tråd om Arbogafallet så hette det att man kränkte anhöriga...hmm, strax efter satt  samma personer  och diskuterade skjutiningarna i Norge och hur man skulle avrätta Breivik på plågsammast möjliga sätt...Aningen dubbelmoral =)
  • Dimes

Well, jag gör det för att jag finner det intressant. Det är främst psykologin runt det hela som lockar mig. Varför jag kollar på bilderna vet jag inte, jag antar att jag vill chockas, kan inte låta bli.

P. Sherman, 42 Wallaby Way, Sydney.
  • Litet My
    FrökenLöken skrev 2011-08-18 20:02:30 följande:
    Varför? För att det är intressant, såklart.
    Tycker jag med, tex Arbogafallet (igen) finns det ju hur mycket som helst om att läsa, från båda sidor dessutom, tycker det är intressant att läsa och se det fråna båda håll, läsa domen och se hur folk resonerar kring det.
  • Hyperduttan

Intresse antar jag :)
    Jag har läst en del, dock inte Arboga skulle inte palla med bilderna.
    Elin Krantz läste jag och där var bilderna så dåligt censurerade att man såg dom av misstag.

Svar på tråden Lusläsa allt om olika rättsfall?