• sasty

Vikariebanken... ett skämt?

Vikariebanken som har kommit upp de senaste 2 åren runt om i landet..
    helt värdelöst system...  tycker jag !

Du får inte skriva in dig om du inte träffat någon med "chefspost"  
    ... det svaret fick jag efter att jag anmält mig och väntade på att bli kontaktad.

Hur ska man veta då.
    vem ska man prata med innan inskrivandet?

klyddigt värre..

Eller är det någon därute som vill vara snäll och förklara detta för mig?

älskade då när det ringde,  och man fick vara på samma ställen.

• Svar på tråden Vikariebanken... ett skämt?
  • Anonym

jo det har du rätt i många av dem säger inte mkt  när man skriver sitt cv , hur man än skiver så ger det noll respons . inte ens som sommarvikarie tro mej har försökt ringde tillome o frågade på ett personlig assistentbolag, utan man skulle förlita sig på deras hemsida o skriva in sitt eget cv o behövdes vikarie så vad jag förstod  att de bara tog en som hade ngt bra cv . 

har skrivit in mej på alla tänkbara vikariebaser inte ett skit tillbaka till svar sökt ngra jobb men det leder inte till att man får jobba för dem , om de ringer en gång ? o inte mer ? vad händer sen ? måste ju tjäna ngålunda ekonomiskt eget åsså. (typ manpower, flexlife eller vad de heter) har nästan gett upp alla har snarlika frågor där man skall fylla i sitt cv har skrivit i mig på så många att ja har noll koll på användasnamn å lösenord nu mer det kommer påminnelse till min mail att nu har du inte varit inne å uppdatat din sida om  du inte går in inom ca 5 dar eller vad dt är så kommer du tas bort från vår databas.
    men att det inte finns ngn att kontaka låter konstigt   ngt nummer måste det finnas? fråga kostar ju inget

jobbar som vikarie inom förskolan sedan februari använder vi oss av en vikariekalender gäller äldreomsorg å personlig assistentjobb lika väl fast jag inrikt bara på förskolan. de är ytterst sällan de ringer nu för tiden , måste logga in lite då å då för att se å tacka ja till jobb som ja ser i min kalender.  

• sasty
    Anonym skrev 2011-07-08 19:26:14 följande:
    jo det har du rätt i många av dem säger inte mkt  när man skriver sitt cv , hur man än skiver så ger det noll respons . inte ens som sommarvikarie tro mej har försökt ringde tillome o frågade på ett personlig assistentbolag, utan man skulle förlita sig på deras hemsida o skriva in sitt eget cv o behövdes vikarie så vad jag förstod  att de bara tog en som hade ngt bra cv . 

har skrivit in mej på alla tänkbara vikariebaser inte ett skit tillbaka till svar sökt ngra jobb men det leder inte till att man får jobba för dem , om de ringer en gång ? o inte mer ? vad händer sen ? måste ju tjäna ngålunda ekonomiskt eget åsså. (typ manpower, flexlife eller vad de heter) har nästan gett upp alla har snarlika frågor där man skall fylla i sitt cv har skrivit i mig på så många att ja har noll koll på användasnamn å lösenord nu mer det kommer påminnelse till min mail att nu har du inte varit inne å uppdatat din sida om  du inte går in inom ca 5 dar eller vad dt är så kommer du tas bort från vår databas.
    men att det inte finns ngn att kontaka låter konstigt   ngt nummer måste det finnas? fråga kostar ju inget

jobbar som vikarie inom förskolan sedan februari använder vi oss av en vikariekalender gäller äldreomsorg å personlig assistentjobb lika väl fast jag inrikt bara på förskolan. de är ytterst sällan de ringer nu för tiden , måste logga in lite då å då för att se å tacka ja till jobb som ja ser i min kalender.  
    Tycker du det funkar bra med kalendern och man får tydliga svar, man kan ange när man är angelägen att jobba
    osv..
    visst ser jag en poäng i det :) meeeen, jag vet själv att som du säger om alla cv man skrivit på dess sidor och sedan glömmer bort dom.. för man får just noll respons.
    Anledningen till nu varför jag är så blhaaaaaaaaa på det är att känns väldigt klyddigt och att jag hellre direkt går till AMS och skriver in mig då min mammaledighet är slut.
    får ett heltidsjobb...  ( inte lätt i dagens läge, jag vet )

börjar redan stressa över allt det där krångliga systemet... vill heller inte jobba på förskolor som jag inte trivs på, har vart runt en del innan jag gick på långvik..               men man får ju typ inte tacka nej i det systemet.
Svar på tråden Vikariebanken... ett skämt?