• GulTussilago

"Anställd för enstaka dagar" Löneförhöjning?

De andra på företaget har fått höjd lön enligt avtalet. Men hur blir det för mig som bara är anställd för enstaka dagar (alltså någon slags timvikarie) , borde inte jag också få lite högre lön från och med 1 maj?

(fast jag får ju ingen övertidsersättning när jag jobbar övertid, så det skulle inte förvåna mej om det inte är nån höjning av lönen heller...   )

• Svar på tråden "Anställd för enstaka dagar" Löneförhöjning?
  • Tecken

Är du med i facket? Om ja, så borde du få det enligt gällande avtal. Om nej, så får du själv förhandla om din lön. En del arbetsplatser brukar dock låta dem som inte är med i facket "åka räkmacka" på dem som är med och ge alla lika hög lön.

Det beror ju också på vad det står i ditt avtal, står det t ex "Lön enligt 2011 års lönerevision"?

• GulTussilago

Nja, jag är med i ett annat fack (akassan och arbetsförmedlingen tyckte inte att jag behövde byta)
    I avtalet står det bara en timlön, inget annat

• Tecken

Dåså. Då tar du kontakt med din chef och bokar in en tid för ett lönesamtal. Lycka till i förhandlingarna

• GulTussilago
    Tecken skrev 2011-07-11 10:22:09 följande:
    Dåså. Då tar du kontakt med din chef och bokar in en tid för ett lönesamtal. Lycka till i förhandlingarna
    Eh, tack
Svar på tråden "Anställd för enstaka dagar" Löneförhöjning?