• Äldre 8 Jul 20:22
    1664 visningar
    8 svar
    8
    1664

    vart skontaktar man ackut social ???

    som sagt jag behöver en akut soc tid nu och det är viktigt finns de och et gäller barn uner 10

  • Svar på tråden vart skontaktar man ackut social ???
  • Äldre 8 Jul 20:24
    #1

    Ring 112 och fråga dom. Det hade jag gjort.

  • Äldre 8 Jul 20:25
    #2

    låter lite väl dramatiskt så det tänket jag onte tets vet att det inns nr upp till psyk men vart hittar man dom ?

  • Äldre 8 Jul 20:28
    #3

    Man kan ringa 112 och be om att få bli kopplad till socialjouren så löser dom det :)

  • Minkär­lek09
    Äldre 8 Jul 20:30
    #4

    är det något barn som är i fara i hemmet eller? du kan googla på socialen i din kommun så brukar jouren komma upp

  • Anette­91
    Äldre 8 Jul 20:44
    #5

    Ring via 112 eller 114 114 och be om att få bli kopplad till socialjouren, dem kan sedan koppla dig vidare till psyk men känns som att du skulle behöva soc främst så ring till dem (:

  • Äldre 8 Jul 22:56
    #6

    Hej
    Socialjouren är troligen den enda kontakten du kan få med socialen nu under helgen. Att ringa 112 är inte överdrivet de har många fler uppgifter än tex. polis o ambulans, jag fick tex ringa dit när min son behövde röntga sina tänder (fläskläpp) på helgen för att komma till jourtandläkaren. Kqnske finns ett annat telefonnummer till socialjouren i din kommun på någon hemsida men 112 är det enklaste och som sagt inte alls överdrivet.

    Hoppas att det ordnar sig....
    Fabbemam, som fått nummret 112 av socialen själv.

  • Äldre 9 Jul 09:32
    #7

    det löste sig ringde polisen som kom och hjälpte min grannes barn som farde illa.

  • Anette­91
    Äldre 10 Jul 16:11
    #8
    anezka skrev 2011-07-09 09:32:55 följande:
    det löste sig ringde polisen som kom och hjälpte min grannes barn som farde illa.
    Hoppas det hjälpte och att barnen kommer i goda händer nu (=
Svar på tråden vart skontaktar man ackut social ???