Får inte vara i fred!
Är väl kanske ett angenämt problem för de flesta, vad vet jag. Men själv tycker jag det är AS-jobbigt. Barnet har en hel del kompisar och de kommer och ringer på och vill leka, det springs in och ut och hit och dit osv osv, de ska låna grejor, in och låna toan, de vill fråga nåt osv. Ja det går väl an... men det finns en kompis som är sjukt jobbig. Kan inte rå för att jag tycker så men det gör jag . Försöker att inte visa något för mitt barn men ibland är det svårt. Har ju mina andra barn att ta hand om också. Kompisen ringer på och det ska frågas och pratas osv osv i all oändlighet, det rings på mitt i maten och de frågar när mitt barn är färdig osv. Jag som förälder får snart panik av allt det där.
Men får man känna så att det är just ett barn man bara inte vill ha in i sitt hem?? Är inte det lite varning då på mig som förälder? Ja det är inte bara det jag skrev ovan som är orsaken utan det är mer bakgrund. Så jag känner inte så enbart grundat på det jag skrev ovan om sagt. Grejen är att jag har depression så jag orkar nätt och jämt med mina egna barn och då "ta" alla kompisar och sen då den här kompisen som bara är too much helt enkelt. Ja, nu får man väl alla moralkakor kastade på sig, var bara tvungen att skriva det. Och imorgon är det lördag och då är det igång redan på förmiddagen... PUST!!
Så, några tips till en som snart emigrerar ut så långt på landet det bara går att komma??