Älskar honom men inte kär
Jag och min man har varit tillsammans i snart tio år. Har två små barn, den minsta på 1 år. Vi har alltid sagt att det är vi för alltid. Min man är den underbaraste människa som finns och han gör att jag vill bli en bättre människa. Men, för ett par månader så började jag må dåligt. Nu har det gått så långt att jag inte är kär i min man längre! Är helt förstörd, jag älskar honom (som vän) men har inga som helst romantiska känslor för honom. Det känns så konstigt eftersom det har varit så självklart att vi är kära under alla år.
Vi är ett sånt där par som alla tycker är "så bra", och det är vi.
Min man vet att jag mår dåligt och jag har sagt att vårt förhållande känns som kompisförhållande, nu har han blivit mer pussig och kramig medans jag distansierar mer o mer. Jag tänker mer och mer på att flytta men det känns helt sjukt att bryta upp med tanke på barnen.
Som ni kanske förstår av mina förvirrande rader så känns det som jag står vid ett vägskäl och måste välja, vara kvar eller flytta. Men hur vet jag vad som är rätt? Kan inte flytta och sedan ångra mig, har som sagt barnen att tänka på.
Jag tror att min man inte står ut med situationen mycket längre så det känns som jag måste bestämma mig.
Tips, råd, stöd, utskällning, allt är välkommet!