• Scorpio

Rosa flytning i v 6-8, normalt eller något som är fel?

Hej,

jag är gravid i v 6-8 nånstans. Plussade 29 juni. Har sedan 28 juni haft väldigt mycket molvärk/kramp i magen/ländryggen, inget illamående men typ alla andra grav.symptom. Gör ondast om nätterna, men det kommer i vågor. Inatt har jag sovit hela natten och inte haft nå ont, men nu när jag gick på toa så hade jag en rosa flytning! Jag är jätterädd för missfall eller utomkveds i och med att jag har så ont, men BM sa att detta är heeeeelt normalt. Men nu när denna rosa flytning kom så blir jag ännu mera rädd Gråter

Nån som haft så här och graviditetet har slutat lyckligt? Eller är det ett tecken på att något är fel?

Väldigt tacksam för svar! 

• Svar på tråden Rosa flytning i v 6-8, normalt eller något som är fel?
  • Scorpio

Vi har inte haft sex på ett tag just pga min smärta... :/ men tack ändå för svar!

• Golddigga

med min förra graviditet fick jag ett tidigt tvillingmissfall vilken är väldigt vanligt fick en liten blöding i vecka 6-7 och då såg  man ett foster med ett tickande hjärta och brevid en tom fostersäck....nu är det lilla fostret 4,5år.

Ring gynakuten och eller bara gå dit och överdriv dina symtom så du kan få göra ett vul så du mår bättre...

• Scorpio

Golddigga: ok, det var ju tur i oturen! :)
    Jag kommer ringa direkt om det är så att jag börjar blöda, men nu var det "bara" en rosa flytning... Har läst lite ang sånna och kommit fram till att det kan betyda många olika saker. Jag har tid för första samtal hos BM den 18 juli, men jag tror jag ringer på mån och överdriver min rädsla så kanske man blir undersökt! Annars är UL runt v 18 här :/

• Scorpio

Fick bruna flytningar idag :( ringde BM och de hade bara utrustning för att göra UL, och det tidigast i v 8-9. Hon sa att jag skulle avvakta till mån när jag ska träffa BM, och hade jag fortfarande flytningar och ont då skulle de skicka mig till gyn på VUL... Usch vad nervös jag är nu!! ;(

• Golddigga

nej var jobbigt att behöva vänta till måndag   Önskar dig all lycka till!!!

• dripdrop

Jag hade så precis kring vecka 7-8 och det var ingen fara. Hon är sju månader nu
    Blev förstås jätterädd då. Om du är orolig, kolla upp. Man ska alltid lita på magkänslan.

• Golddigga

jag skulle gått till gynakuten...hade aldrig klarat av att vänta till efter helgen....

• Olles mamma

Jag har varit gravid två gånger och jag har blött småskvättar hela tiden i omgångar från v 7. Första gången hade jag en ofosterlig graviditet och andra gången kom kära Olle, så jag har en bra och en dålig erfarenhet. RIng direkt på gyn, förklara att du har ont och omvandla den rosa flytningen till en blodfläck lite större än en 5-krona så får du säkert komma på ett VUL...
    Lycka till! 

• Scorpio

Ok tack hörrni! Har bruna flytningar idag också! Knepigt att det bara kommer på morgonen!? Hur var det för er?

• Scorpio
    Olles mamma skrev 2011-07-13 07:59:59 följande:
    Jag har varit gravid två gånger och jag har blött småskvättar hela tiden i omgångar från v 7. Första gången hade jag en ofosterlig graviditet och andra gången kom kära Olle, så jag har en bra och en dålig erfarenhet. RIng direkt på gyn, förklara att du har ont och omvandla den rosa flytningen till en blodfläck lite större än en 5-krona så får du säkert komma på ett VUL...
    Lycka till! 
    Hade du några speciella symptom förutom blödningen den gången det var en ofosterlig grav? Beklagar för detta! =/
  • Scorpio
    dripdrop skrev 2011-07-13 08:41:14 följande:
    Kanske för att du legat ner och att det sen kommer ut när du rör dig?
    Ja så långt har jag också tänkt Gladmen jag tänkte mer på om det händer något under natten, eftersom jag inte har några tecken alls på färgade flytningar under dagen...
  • Oreos

Jag hade mycket blod/rosa flytningar och ont i magen i början av graviditeten. Ringde kk och fick nästan tjata till mig ett VUL, väl där fick jag se en frisk liten nöt och ett pickande hjärta. Jag gissar att det är rätt vanligt att ha så i början, tyvarr kan det vara början till missfall, men det behöver inte vara det.

• Scorpio
    Oreos skrev 2011-07-13 09:12:15 följande:
    Jag hade mycket blod/rosa flytningar och ont i magen i början av graviditeten. Ringde kk och fick nästan tjata till mig ett VUL, väl där fick jag se en frisk liten nöt och ett pickande hjärta. Jag gissar att det är rätt vanligt att ha så i början, tyvarr kan det vara början till missfall, men det behöver inte vara det.
    Ok, skönt att det gick bra för dig! =)
    Det känns så drygt att man ska behöva tjata sig till en undersökning! Eller ljuga/överdriva för att man ska få kolla sig...

Även om det är vanligt så blir man ju orolig när man även vet att det kan vara tecken på MF =/  Hmmm... 
  • Olles mamma
    Scorpio skrev 2011-07-13 09:09:58 följande:
    Hade du några speciella symptom förutom blödningen den gången det var en ofosterlig grav? Beklagar för detta! =/

Nej, jag hann aldrig få några grav. symptom alls den gången... fick symptomen ganska sent den gången jag var gravid med Olle oxå.
Svar på tråden Rosa flytning i v 6-8, normalt eller något som är fel?