• piggelinis

Har mått superbra i 3 veckor, nu som mensvärk...???

Fick barn för 3 veckor sedan och har mått jättebra, inte haft några känningar alls sista veckorna och avslaget har minskat avsevärt. Nu har jag haft ont i magen hela natten, liknar mensvärk men mer ihållande...

Så här kände jag inte alls efter min förra förlossning, utan då blev det liksom stadigt bättre hela tiden i stället. Någon som haft ngt liknande eller vet vad det kan bero på??

• Svar på tråden Har mått superbra i 3 veckor, nu som mensvärk...???
  • AnnizIS

Har avslaget börja lukta konstigt? Jag fick livmoderinflammation och då hade jag också ihållande ont som mensvärk ungefär + konstigt luktande avslag. Hade nog ringt upp BB så de får kolla det om jag varit dig!

• piggelinis
    AnnizIS skrev 2011-07-09 08:55:36 följande:
    Har avslaget börja lukta konstigt? Jag fick livmoderinflammation och då hade jag också ihållande ont som mensvärk ungefär + konstigt luktande avslag. Hade nog ringt upp BB så de får kolla det om jag varit dig!
    Nej, har inte känt någon konstig lukt... Hade du några andra besvär? Som att du mådde allmänt dåligt eller hade feber??

Jag ringde 1177, och hon var lite osäker på vad hon skulle ge för råd, och sa att om det är en inflammation så har man ofta feber eller mår dåligt i övrigt. Hon hänvisade mig till en gynekologisk jour för att kolla vidare. Jag provade ringa några gånger, men det var upptaget hela tiden. Jag brydde mig inte om att fortsätta ringa sen, för efter ett tag gick smärtan över helt och hållet och nu har jag inte känt något mer. :S

Funderar på om det kan ha och göra med att jag hade ansträngt mig för mycket...? Har långsamt ökat på träningen under de här veckorna och körde på ganska hårt dagen innan, så kanske kan det bero på det? Tog iaf en vilodag igår och idag blir det luuuuugn träning igen.
Svar på tråden Har mått superbra i 3 veckor, nu som mensvärk...???