Jag vill flytta men pappan vägrar skriva på flyttpapper
Jag vill så gärna flytta hem igen till min hemstad, vart uppe på besök nu och har ännu mera hemlängtan än tidigare. Det är rätt många mil mellan min "hemstad" och den staden jag bor i nu. Men i min hemstad har jag all min familj och mina vänner. Jag har nu fattat ett beslut att vilja flytta upp. Men nu kommer kruxet pappan till barnet som umgänget alltid har strulat med vägrar låta mig flytta med mitt barn. Han älskar att ha denna makten och bor jag kvar i stan så kan han ju fortsätta komma och gå som han vill och träffa barnet när de passar han. Jag vill till min hemstad där jag vet att jag kommer må mycket bättre i och har mina vänner där och de flesta har med fått barn. SÅ när vi åker dit så träffas ju barnen och leker jättebra ihop.
men hur går jag till väga nu då?? kan jag ens flytta med barnet fast pappan vägrar skriva på eller ska jag behöva må skit och bo kvar?? jag vill verkligen flytta och min familj stöttar mig i mitt beslut. att barnet ska bo hos pappan på heltid skulle aldrig fungera då han knappt klara av 1 dygn med barnet.