• EmelieL

Är abort verkligen okej? en abort kan man ångra, men ångrar man ngnsin sina barn?

Jag bara undrar, hur folk ser på de,
    är abort verkligen okej ?
    Det kan man ångra hela sitt liv,
    Men jag (som mamma) anser att man aldrig kan ångra sitt barn!

Ibland kanske inte en graviditet kommer så lämpligt, men kan man inte alltid göra de bästa av situationen?

• Svar på tråden Är abort verkligen okej? en abort kan man ångra, men ångrar man ngnsin sina barn?
  • Anonym (Q)

Självklart är abort ok, jag fattar inte ens att det är värt att disskutera?.
    Jag har själv gjort en då jag var yngre. Blev gravid trots minipiller och var inte i ett fast förhållande. Var alldeles för ung för att bli mammma. Har aldrig ångrat mig, det var helt rätt beslut.

Idag har jag två fina barn med mannen i mitt liv. Hade jag behållt när jag var yngre hade jag kanske aldrig träffat honom och då hade inte mina två nuvarande barn funnits

• Anonym (oxå mamma)

jag har gjort två aborter, har inte ångrat en enda av dom.. känns tvärtom jätteskönt!

jag har ett barn, som jag delvis ångrar därför att timingen var helt fel, däremot skulle ja aldrig vilja leva utan mitt barn idag.

• Anonym
    Anonym (oxå mamma) skrev 2011-07-09 21:22:53 följande:

jag har gjort två aborter, har inte ångrat en enda av dom.. känns tvärtom jätteskönt!

jag har ett barn, som jag delvis ångrar därför att timingen var helt fel, däremot skulle ja aldrig vilja leva utan mitt barn idag.

skulle ju skriva att abort är absolut helt okej!
  • Anonym

Ni som verka springa och göra abort som ingenting,
    Hur tror ni att ni kanske kan må om 20 år?
    Ni kanske känner de är rätt nu, men de kan ändå alltid komma tillbaka!

Känner de är fel att bara för att man är "ung" och ensamstående så är abort ett okej val,
    Finns många unga ensamstående mammor som är helt underbara!

plus, att va de inte ens värt att "diskutera" så varför ens svara?
    Känns nästan som du känner att du behöver få ur dig att de va okej att ta bort ett barn.

anser jag ialla fall..

• Queenie70

Självklart är det ok. Och konsekvenserna av att ta bort möjligheterna till att göra abort är så otroligt mycket mer död och lidande för både barn och kvinnor. Detta är inget vi behöver spekulera i, utan det är saker vi vet. Och jodå...finns många som ångrar sina barn, även barn som varit i högsta grad planerade. Det är också fakta, ingen åsikt.

• Anonym (Miss)
    Anonym skrev 2011-07-09 21:30:40 följande:

Känner de är fel att bara för att man är "ung" och ensamstående så är abort ett okej val,

Känns nästan som du känner att du behöver få ur dig att de va okej att ta bort ett barn.

anser jag ialla fall..
    För mig har det gått 15 år sedan min första och jag har inte ångrat något. Det är inget som jag går runt och tänker på om dagarna. Det var helt fel med barn då, helt enkelt. Nu har jag barn och familj och det har inte ändrat hur jag känner om aborten.
  • Queenie70

anser jag ialla fall..
    Otroligt omoget inlägg, hur gammal är du? 14?
  • Anonym (Miss)
    EmelieL skrev 2011-07-09 21:33:07 följande:
    Jag tycker själv att abort är fel,
    det är en feg utväg, men det är jag!

Sen är de lite roligt att aldrig ngn kan var sig själv utan måste vara anonym för att skriva  ngt,
    Kanske inte tyckeer att de är så okej ändå?

MEN DET ÄR MIN UPPFATTNING!!!!!!!!!!!!

Så nu behöver ingen ta illa upp, speciellt inte om jag har fel.. : P
    Jag tar inte illa upp, men kan du förklara på vilket sätt det är fegt? Jag fattade inte hur du tänker där.
  • Queenie70

Sen är de lite roligt att aldrig ngn kan var sig själv utan måste vara anonym för att skriva  ngt,

Tyckande är ju en lyx man kan ägna sig åt, om man nu inte är insatt i hur verkligheten ser ut.....
  • Bzzzzz

jag är "oxå mamma"
    jag behöver inte gömma mig, här är jag... kolla min presentation bäst du vill, jag skämms inte för mina aborter!

anser jag ialla fall..
    och NEJ, jag kommer aldrig någonsin att ångra mina aborter av skäl som du inte har med att göra!
    jag kan tänka på det, men jag ångrar inget, jag är inte ledsen, jag har inte gråtit, det hela var bara skönt, och helt rätt beslut för mig att ta just då.
    du har ingen rätt att döma mig, eller andra som gjort abort. det finns alltid två sidor av ett mynt! tänk på de nästan gång innan du slänger ur dig tafatta kommentarer om huruvida ensamstående mammor är helt underbara för du vet inte ett skit om mitt eller nån annans liv här!
Svar på tråden Är abort verkligen okej? en abort kan man ångra, men ångrar man ngnsin sina barn?