• Förtrollad

Tips på roligt sätt att ge bort pengar?

Jag ska på bröllop om ett par veckor där brudparet önskar sig pengar till en resa. Gästerna har inte fått nån information om hur detta ska ges, inget konto nr eller så. Så jag undrar om någon kan ge mig tips på ett roligt sätt att ge pengar. Jag vill verkligen inte komma med ett kuvert!

• Svar på tråden Tips på roligt sätt att ge bort pengar?
  • hansdotter

Gör en skattkista och lägg pengarna i. Antingen växlar du dem till 10:or eller så lägger du ner sedlar i. En liten skattkista så klart!

• Miffomorsan

Vi klippte till massa tidningar i samma storlek som 100-lappar o 20-lappar o gjorde tjocka"sedelbuntar" där bara den översta sedeln var äkta. Dessa buntar la vi sedan i en låda med lock så att det såg ut som om det låg massor av pengar när man lyfte av locket.

• kolapapper

jag snickrade ihop en stor skattkista, ca 50x30x25cm, betsade den mörkbrun, oljade den med bivax, skavde den, snickrade på guldsprayade metallbeslag över alla kanter och över locket, som var välvt som en riktig skattkista, sen klädde jag den invändigt med mörkröd sammet, fyllde den med frigolitchips, röd sammetsduk över dem sedan i med 3000kr i enkronor, och ett grattullationskort över. mycket uppskattat, och uppseendeväckande när man kommer insläpandes med den bland alla kuvert på bordet. OK jag förstår att alla kanske inte vill spendera en vecka på att bygga skattkista a la pirates of the caribean, men det var jäkligt roligt att komma in med den på brölloppet.

• Floff

När jag var liten och fick pengar av mormor och morfar gjorde de ofta sedlarna till fjärilar genom att vika dem som "dragspel" och tejpa på mitten. Finast var när de en gång satte fjärilarna i en fin gren som de överlämnade i en liten vas.

Svar på tråden Tips på roligt sätt att ge bort pengar?