Varm bebis om natten, hur gör du?
Min son på 10½ månader blir supervarm om nätterna när han sover, vilket gör att han vaknar en gång i timmen, illröd och het i ansiktet, svettig, irriterad och törstig. Fönstret är öppet och han sover bara i blöja såklart, men finns det något bättre knep att ta till så han kan slippa bli så sjukt varm? Nattsömnen börjar ju bli gravt lidande även för mig, det har tom gått så långt att jag får ångest inför tanken av att gå och lägga mig och drar på det långt in på småtimmarna (som inatt, fast man ska upp i vanlig ordning vid åtta i morgonbitti). Det är bara så sjukt jobbigt och tungt att bli väckt hela tiden när man sover så man vill helst inte sova alls, sjukt nog.
Jag funderade lite på om man kanske skulle ta vetekudden och lägga i kylskåpet, bara så den blir sval helt igenom och låta honom ha den bredvid sig med en filt eller något mellan, men det kanske inte heller är bra. Den blir ju varm efter ett tag förstås, men den kanske hjälper ett par timmar åtminstone. Fast den kanske fungerar för bra och kyler för mycket istället så jag har inte vågat ännu.
Hur gör ni? Har ni några knep?