• Anonym (Illa)

Men vad är det för fel på mig? Ingen vill ha mig

Så less på att vakna ensammen. Van att leva med världens bästa man. Men nu har jag varit ensam i 4 år utan att ha träffat nån ny. Nätdejtat, men blir inget. Känns som jag inte duger, däremot hittar alla i min omgivning nya partners och bildar nya familjer. Men jag och mitt barn lever ensamma vi. Och då är jag en utåtriktad, glad tjej som är riktigt charmig. Men det räcker inte. Måste man va fotomodell för att få någon man???

• Svar på tråden Men vad är det för fel på mig? Ingen vill ha mig
  • Anonym (Illa)

100 som läst... Är det så att utseendet styr så mycket? Jag är inte ful, däremot tjock.Ganska söt tjej som oftast är glad. Får många komplimanger på nätet för att jag har så mkt humor och för att jag är söt. Sen blir det inget mer

• Anonym

Nätdejting är väldigt ytligt, man går ju till stor del på bilderna... jag har själv varit singel i drygt ett år, mitt ex är inne på sin andra relation men jag har inte träffat någon. Måste erkänna att jag själv inte har känt något särskilt inför det halvdussin män jag har träffat IRL. Det är en klyscha men det kan nog hända när man minst anar det och när man fokuserar på annat.

Sedan tror jag att det är lättare för män, vi ensamma mammor står inte alltid högt i kurs medan pappor som tar ansvar för sina barn är hjältar...

• Loriyana

Vad hände med "världens bästa man"?

• Anonym (Illa)
    Loriyana skrev 2011-07-10 09:03:49 följande:
    Vad hände med "världens bästa man"?
    Han tyckte inte att jag var världens bästa kvinna längre
  • Loriyana
    Anonym (Illa) skrev 2011-07-10 09:04:24 följande:
    Han tyckte inte att jag var världens bästa kvinna längre
    Då är han INTE "världens bästa man" och ju snabbare du inser det dessto bättre :)
  • Anonym (dido)

Kanske handlar det om din självkänsla? Om man inte har en sund självkänsla så lyser det igenom och det kan göra att man inte blir lika "attraktiv" om du förstår hur jag menar?

• Anonym (Illa)
    Loriyana skrev 2011-07-10 09:05:07 följande:
    Då är han INTE "världens bästa man" och ju snabbare du inser det dessto bättre :)
    Han VAR det innan dess. I många fina år som jag är tacksam över. Däremot är han inte det nu längre och jag saknar inte honom ett dugg. Däremot saknar jag att dela mitt liv med någon.
  • Anonym (Illa)
    Anonym (dido) skrev 2011-07-10 09:06:43 följande:
    Kanske handlar det om din självkänsla? Om man inte har en sund självkänsla så lyser det igenom och det kan göra att man inte blir lika "attraktiv" om du förstår hur jag menar?
    Tycker nog att jag har ganska ok självkänsla. Lite mindre kilon skulle dock inte skada.
  • Anonym (dido)
    Anonym (Illa) skrev 2011-07-10 09:07:47 följande:
    Tycker nog att jag har ganska ok självkänsla. Lite mindre kilon skulle dock inte skada.
    Fast du skriver själv ovan i din ts att "det känns inte som jag duger" - för mig låter inte det som en ok självkänsla.
    Eller du kanske tycker det?
  • Anonym (Ensam mamma)

Känner exakt samma sak. Glad å trevlig å får många komplimanger men tjock :o Har provat nätdejting men råkar bara ut för players men jag vill ha nåt seriöst. Har tänkt att jag kommer nog bli ensam resten av livet för nu är jag redan över 40 oxå Å det där med att det bara händer plötsligt när man inte tänker på det längre det händer aldrig :( Så nu funderar jag på att börja söka aktivt igen men det tar emot för jag vet att det är så svårt. Vet inte om det är värt besväret :0

Svar på tråden Men vad är det för fel på mig? Ingen vill ha mig