• Anonym (Fia)

Bada och gå på fest när man är en tjockis...*hjälp*

Nu har vi semester och har blivit bjudna att spendera en vecka hos goda vänner, de har planerat flera grillkvällar, strandpartyn och bad i både pool och hav, och bjudit in mycket folk. Jättekul förstås, men problemet är att jag är en tjockis som inte haft baddräkt på mig på sju år... Igår köpte jag faktiskt en och den sitter rätt okej, men hur ska jag våga visa mig offentligt i den? Och vad har man på sig på såna där fester?  Jag kan ingenting om mode och har inga snygga kläder Skäms Att jag är tjock kan ju inga kläder dölja, men man kan väl se snygg och fräsch ut för det? Eller?

Finns det någon som kan hjälpa mig? Ni som själva är överviktiga, hur hade ni klätt er vid de olika tillfällena? Hur ska man känna sig bekväm och avslappnad fastän man är tjock?

• Svar på tråden Bada och gå på fest när man är en tjockis...*hjälp*
  • roffe

Dom är väl vän med dig för den du är, inte för hur du ser ut? När du bjuder hem en vän, tänker du då "men fan va äckligt, hon väger ju bara 55 kg, usch o fy!" eller umgås du med hennes inre egenskaper? :)

Du måste byta fokus från ditt utseende och istället tänka på vem du är, hur du är, på insidan. Jag skiter i om mina polare är feta, spinkiga, fula osv, jag är med dom för dom är dom :)

Trivs du i klänning, byxor, kjol? Ta på dig något bekvämt, piffa upp med t ex örhängen eller armband och lite smink kanske :)

Det bästa att festa i är skor man kan gå/dansa i, och kläder man är bekväm i så man slipper stå o dra i en kortkort kjol för att inte visa rumpan om man blir lite på örat t ex.

Dom har ju bjudit in dig för att dom vill ha dig med på festen. Hoppas det blir roligt :)

• Anonym

En omlottskjol kanske till baddräkten när du inte badar? Se till att dina kläder framhäver det du har som du faktiskt är nöjd med och döljer magen utan att det är säckigt. Är det säckigt sr du större och fykantig ut. Har du fin midja så framhäv den, snygg rumpa, fina bröst, vackra ögon osv.

• VildVittra

Men du, det finns jättemycket skitsnygga kläder för oss stora också.

Tror inte man får länka till tradera auktioner på nya kläder men BON PRIX då? De har ju också massa snyggt.

Messa mig privat om du vi se bilder på en del klänningar jag köpt på tradera.
    Alltså inte begagnade kläder utan nya.

Klart du SKA åka, gäller bara hitta det du gillar och ha en trevlig fest eller vad det än är.

Kram

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • Anonym (Mode)

Jag gillar inte heller baddräkt o bikinis osv. Men gillar mode och shoppar ofta kläder osv.
    Jag köpte en tankini i år, ett badlinne som täcker magen. Min mage är inte så fin ef två graviditeter, samt har övervikt. 174 lång och väger ca 94  kg. Storlek L- XL eller 46.

Det finns ju många fina kjolar/klännigar i större storlekar, vill man inte visa benen så kan man har tajts osv.
    Inte visa armarna så finns bolero (kort kofta) Sedan så är det ju snyggt med smycken, halsband, armband osv.
    Fina färger på sommaren är ju turkos, rosa, ceris, pastellfärger.

Man måste inte klä sig trist bara för att man inte väger 50 kg =)

Ge dig ut i affärerna och inhandla lite roliga sommarplagg, finns massor av rea dessutom.

• Anonym (Fia)

Tusen tack för alla tips!  

• Lady without tattoo
    Anonym (Fia) skrev 2011-07-11 09:27:24 följande:
    Tusen tack för alla tips!  
    Har du provat sarong?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Anonym

En tunika som sitter åt vid brösten och slapp ner till eller vad man nu säger. Som går över rumpan och leggings till. Sen finns det massa tips om badplaggen.
    Njut och ha kul!

• Anonym (Wildrat)

Tjockiskläder finns också på KappAhl, Lindex och HM. Allihop har särskilda tjockisavdelningar... Just nu tycker jag Lindex har de snyggaste kläderna, många roliga färger. HM är väldigt tråkiga just nu... De har allihop upp till 54-56 i storlek (tror jag).

Svar på tråden Bada och gå på fest när man är en tjockis...*hjälp*