• ebben

tvättmaskin?

ska ha ny tvättmaskin till villan,men VAD? vill ha en m stor trumma,dvs 7 eller 8 kilos kapacitet. O gärna snabb o så........o bra o hållbar har NI nån bra tvättis?? som ni kan råda om,eller nån dålig att varna för!?
    ska ha att den har handtvättprogram med,fast det kanske alla har nuför tiden? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 21:02
    vad är bra märken? finns ju så mycket som jag tror är skit! som heter typ "candy" o så-det är väl inget??
    Vi ska nog ha typ husqvarna eller nå electrolux........nåt känt o som jag tror är bra.......

• Svar på tråden tvättmaskin?
  • Marpal

Vi har en Siemens med 8 kilos trumma. Den är ok men det är väl inte den bästa tvättmaskin man kan ha. Det finns snabbtvättsprogram men om man kör dem med normalsmutsiga kläder får man räkna med att de inte blir rena... Om man vill köra ecoprogrammet 60 grader med intensivtvätt är tiden 3 h och 45 minuter. Har aldrig provat och kommer inte att göra heller! Kan inte fatta att det skulle vara ekonomiskt! Normalprogrammet i 60 grader tar ca 1 h 36 min. Maskinern väger tvätten så därför varierar tiden.

De flesta nya tvättmaskiner sköljer så dåligt och så även denna. Vi ,som har småbarn brukar därför köra med extra sköljning.

Vi har även en "billighetsmaskin", en Whirlpool 5 kg som faktiskt tvättar mycket renare och sköljer mycket bättre. Där behövs aldrig någon extrasköljning.
    Mina föräldrar har en svindyr Miele och deras problem är att den inte kommer upp i den temperatur man vill att tvätten ska tvättas i. När de tvättar lakan blir det på 75 grader och då motsvarar det ungefär 60 vanliga grader enligt försäljningsstället där de köpt sin maskin. Dock har de fått ersättning från säljaren med nästan hälften av maskinens köpeskilling.

Jag tror att nästan alla märken har en baksida och det är en djungel att hitta precis rätt produkt. Vi har haft enorm otur med alla saker vi har köpt av märket Husqvarna, allt har gått sönder precis efter garantin! Motorsåg, köksfläkt, gräsklipparen och torktumlaren. Jag kommer aldrig att köpa fler Husqvarna-produkter!

Lycka till med nyköpet!

• Helle333
    ebben skrev 2011-07-10 21:01:18 följande:
    ska ha ny tvättmaskin till villan,men VAD? vill ha en m stor trumma,dvs 7 eller 8 kilos kapacitet. O gärna snabb o så........o bra o hållbar har NI nån bra tvättis?? som ni kan råda om,eller nån dålig att varna för!?
    ska ha att den har handtvättprogram med,fast det kanske alla har nuför tiden? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 21:02
    vad är bra märken? finns ju så mycket som jag tror är skit! som heter typ "candy" o så-det är väl inget??
    Vi ska nog ha typ husqvarna eller nå electrolux........nåt känt o som jag tror är bra.......
    ASKO!!! Det är RIKTIGT bra maskiner, inga jäkla plastdelar som går sönder efter ett år. Dem är lika bra som Miele tydligen. Jag köpte våran för 7000kr på rea. Den går som en klocka och är asbra. Den tar 7-8kg. I just love it!!! Köpte en billig maskin förut. Den gick sönder första gången efter tre eller fyra månader. Sedan gick samma del sönder 8 gånger innan jag tröttnade ur såpass att jag gick till Elon och köpte en ny.
Svar på tråden tvättmaskin?