• Super blondinen

Hjälp önskas med hur man viker tygblöjor

Hej finnes det nån i västerås som vet hur man viker tygblöjor och som skulle vilja vara jätte jätte snäll och lära mig eller min man hur man gör?

Vi har tittat på den här men får inte ihop det.

http://www.tygisar.se/tygblojor.php?artikel=24

Tar vi en tyg som är 85X85.

Steg 1:
    Vi viker den först på mitten som det står inga problem .

Steg 2:
    ta tag i det övre vänstra hörnet och dra det så att det ligger över det högra hörnet.

Här kommer problemen in då inte får väntra hörnet till högra utan det är för långt i mellan.

Så längre en så här kommer vi inte och skulle vara jätte tacksamma om nå i västerås ville vara jätte snäll och visa oss eller en av oss mig eller min man hur man gör.

MVH:;

Familjen blondiner.     

• Svar på tråden Hjälp önskas med hur man viker tygblöjor
  • Lena

Det behöver inte nå ända bort. Det räcker att du får ut hela triangeln. Sen vänder du på blöjan och viker ihop rektangeln.

• Lena

om blöjan inte är helt kvadratisk får du det problemet men det gör inget. Hörnet behöver inte nå det högra

• Super blondinen

ok ska testa tackar

• sahara sahara

Har du testat olika vikningar? För oss funkade det bra med vanliga rektanglar, som är det absolut lättaste att vika.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Lena

För oss funkade vinningen i beskrivningen bäst under perioden med löst amningsbajs sen funkade vanlig rektangel bra.

• Idamamman

Hej!

Vi har haft vikblöjor till vår dotter i ungefär ett år och är veteraner på vikningar. Det där med hörnet var knivigt i början, tyckte jag med. Testa på några olika sätt. Vänd på hela blöjan, kanske. Du får säkert till det. Annars kan jag visa dig i verkligheten. Posta i tråden bara.

Svar på tråden Hjälp önskas med hur man viker tygblöjor