• stidi

Vilket typ av täcke ska man ha till nyfödd/bebis??

Vad har man för täcke till en nyfödd eller bebis?

• Svar på tråden Vilket typ av täcke ska man ha till nyfödd/bebis??
  • oOMayaOo

Inget alls, så vitt jag förstått pga av kvävningsrisken.. Hellre en tunn pyjamas eller body om man tror att bebisen kan bli kall..

• pluvdo

Sovpåse rekommenderar väl vissa i alla fall. Men nu på sommaren behöver man inget sådant, då blir bebisen nog för varm. Sonen är 15 månader nu och sover i bara blöja och trots det har han sparkat av sig täcket.

• Lovelyness

Vi har inget täcke alls nu när det är varmt, sen blir det sovpåse eftersom sonen rör sig så mycket i sängen att han garanterat hade hamnat under täcket

• hannis

Inget alls. När min son var nyfödd hade jag en gallerfilt. Nu när han är 17 månader sover han fortfarande med filt. Fleecefilt när det är riktigt kallt och tunn bomull när det är varmare.

• krillelkpg

Vi som ska få barn i november, vad ska man ha till dom då?

Första barnet för oss så vi är lite oerfarna på detta

• oOMayaOo
    krillelkpg skrev 2011-07-11 08:08:38 följande:
    Vi som ska få barn i november, vad ska man ha till dom då?

Första barnet för oss så vi är lite oerfarna på detta
    Sovpåse.
  • strössel

Jag har oxå läst att man inte ska ha täcke men passade på att fråga personalen på babyproffsen när jag ändå var där. Och dom sa att man kunde ha alla deras täcken till en nyfödd, och jag frågade en massa frågor att man tex inte skulle ha täcke. Men det påstod dom var fel att man kan ha det, och det ska ju ändå vara en barnaffär och man tycker att dom ska veta såna här saker. Jag kommer inte använda täcke när barnet sover utan en filt.

• Parvelsson

Man har inget täcke till små bebisar. De får sova i lagom varm pyjamas istället - eller bara i blöja om det är värmebölja..

• Emelianfian

Inget!

Ungarna hade pyjamas med fot och sen en liten tunn filt till hälften funkade toppen. Täcke började vi med vid 10mån tror jag...

Sovpåse har jag ingen erfarenhet av... men många verkar rekomendera det.

♥ Nellie 071207 & Felix 090129 - Trean i magen BF 111202 ♥
  • sarsparis
    strössel skrev 2011-07-11 22:40:26 följande:
    Jag har oxå läst att man inte ska ha täcke men passade på att fråga personalen på babyproffsen när jag ändå var där. Och dom sa att man kunde ha alla deras täcken till en nyfödd, och jag frågade en massa frågor att man tex inte skulle ha täcke. Men det påstod dom var fel att man kan ha det, och det ska ju ändå vara en barnaffär och man tycker att dom ska veta såna här saker. Jag kommer inte använda täcke när barnet sover utan en filt.
    De gör ju allt för att sälja Flört Har många gånger dessvärre varit med om barnaffärer som inte riktigt vet vad dom pratar om alltid....
Svar på tråden Vilket typ av täcke ska man ha till nyfödd/bebis??