Vilket typ av täcke ska man ha till nyfödd/bebis??
Vad har man för täcke till en nyfödd eller bebis?
Vad har man för täcke till en nyfödd eller bebis?
Inget alls, så vitt jag förstått pga av kvävningsrisken.. Hellre en tunn pyjamas eller body om man tror att bebisen kan bli kall..
Sovpåse rekommenderar väl vissa i alla fall. Men nu på sommaren behöver man inget sådant, då blir bebisen nog för varm. Sonen är 15 månader nu och sover i bara blöja och trots det har han sparkat av sig täcket.
Vi har inget täcke alls nu när det är varmt, sen blir det sovpåse eftersom sonen rör sig så mycket i sängen att han garanterat hade hamnat under täcket
Inget alls påslakan eller filt är bäst.
Inget alls. När min son var nyfödd hade jag en gallerfilt. Nu när han är 17 månader sover han fortfarande med filt. Fleecefilt när det är riktigt kallt och tunn bomull när det är varmare.
Inget täcke alls.
Vi som ska få barn i november, vad ska man ha till dom då?
Första barnet för oss så vi är lite oerfarna på detta
Pyamas och fleecefilt räcker gott och väl på vintern.
Jag har oxå läst att man inte ska ha täcke men passade på att fråga personalen på babyproffsen när jag ändå var där. Och dom sa att man kunde ha alla deras täcken till en nyfödd, och jag frågade en massa frågor att man tex inte skulle ha täcke. Men det påstod dom var fel att man kan ha det, och det ska ju ändå vara en barnaffär och man tycker att dom ska veta såna här saker. Jag kommer inte använda täcke när barnet sover utan en filt.
Man har inget täcke till små bebisar. De får sova i lagom varm pyjamas istället - eller bara i blöja om det är värmebölja..
Inget!
Ungarna hade pyjamas med fot och sen en liten tunn filt till hälften funkade toppen. Täcke började vi med vid 10mån tror jag...
Sovpåse har jag ingen erfarenhet av... men många verkar rekomendera det.