• Katie

Hur mycket gick era bebisar ner i vikt efter förlossningen? Vikt vid en månad?

Hur mycket gick era bebisar ner i vikt efter förlossningen och vad vägde de efter en månad?

3610 g vid födseln.

Vid hemgång från BB 3285 g.

Efter en månad 4000 g

• Svar på tråden Hur mycket gick era bebisar ner i vikt efter förlossningen? Vikt vid en månad?
  • ThereseLaurin

mina barn gick aldrig ner... vi födseln..

• Mia83

Min tjej ökade 600g första veckan och fortsatte att öka stadigt sen också.

• Trikarn

Korall vägde 4000g vid födseln och 3900 vid hemgång ( en vecka senare) nu vid 3 veckor väger hon 4710g

• Katie

Lyckans ostar där era inte gått ner i vikt efter förlossningen! Min tös gick ner mera än 10% och BB ville inte släppa hem oss. Hon väger ännu lite i underkant och har svårt att komma ifatt!

• gumman 00

Elsa vägde 2855g och gick ner till 2570g.
    Och vid 1 månads ålder vägde hon 3670g

• Herne

Tilda gick direkt upp 5g.
    Hon vägde 3080g vid födseln och vid 1 månads ålder vägde hon 4060g.

• Fjäril

Oliver vägde 3680 gram när han föddes men gick ner 13 % till återbesöket. Han är nu åtta veckor och vi håller fortfarande på med tillägg... Fast när han vägdes förra veckan hade han gått upp till 4500 så nu är han på rätt väg. Men det har inte varit lätt... Det kommer nog att gå bra för dig också men det tar tid att komma ikapp.

• Jogobella

Julia gick också ned mer än tio procent på BB och vi fick börja med ersättning. Min mjölkproduktion kom inte igång, inte ens råmjölk kom det. Stackarn skrek rakt ut av törst och hunger de första dygnen innan de sa att vi skulle ge ersättning. Från början fick hon även sockervatten. Vi åkte hem efter fem dagar vilket är standard här.

Julia har sedan gått från att vara på den nedre kanten av kurvan (kraftig) till ungefär genomsnittlig. Hon vägde 3760 g när hon föddes och 3440 g vid utskrivningen när hon var fem dagar gammal (då hade vi laddat nåt dygn med ersättning för att hon skulle ta igen sig). När hon var fyra veckor vägde hon 4420 g. Idag är hon fem månader (23 veckor) och väger 6850 g. Jag delammade i tre månader, idag äter hon ersättning och grönsakspure (till lunch).

• HaltaLotta

Min tjej vägde också 3610 g när hon föddes.På hembesöket den 3:dje dagen vägde hon 3600 g så hon hade inte gått ner så himla mycet!

När hon var 4 veckor vägde hoon 4950 g.

• Piripiri

3500 gram vid födseln.
    3450 gram vid PKU-test knappt fyra dagar gammal.
    5000 gram vid en månad och fem dagar

• FruLidgren

Elias vägde 4254 när han föddes å 3960 när vi åkte hem. När han va 1 månad så vägde han 4840 å nu när han e 7 veckor så väger han 5570!

• Vintervila

Lucas vägde 4902 g vid födseln och 4340 vid hemgången. Mer än 10% ner alltså men vi fick åka hem iaf. En månad senare vägde han 5740.

• Toadette

Sixten vägde 3902g vid födseln och 3600g när vi åkte hem. sedan när han var 6 veckor vägde han 4500g eftersom jag hade problem med amningen. Jag hoppas att han kommer att ha ökat massor tills nästa vägning!

• Ano031

Sara vägde 3035g vid födseln, gick ner till 2790g första dygnet och vägde 2860g när vi åkte hem. Efter en månad vägde hon 4440g , har bara ammat hela tiden.

Svar på tråden Hur mycket gick era bebisar ner i vikt efter förlossningen? Vikt vid en månad?