• Anna Paulita

Ni vuxna med riktigt små sovrum!

Jag menar sovrum som är typ 2-3 m breda och typ 3 m långa. Alltså så att man precis får in en dubbelsäng. Finns det någon som har bild av det?

Vi ska dela av en del av vardagsrunnet och tanken var först att låta lilleman få det rummet men det passar bättre i planlösningen om han får vårat sovrum och vi tar det lilla rummet. Men det är bara 2 m brett och 3 långt så vår 1,60 säng går precis in. Min man är skeptisk men jag tror det kan funka.

Men som sagt, någon som har bilder?  

• Svar på tråden Ni vuxna med riktigt små sovrum!
  • Loriyana

Tja i mitt sovrum får min säng + dotterns säng plats och det är allt. Inte mycket svängrum där inte. Vi bor i en tvåa.

• IsaViolia

Jag skulle nog inte tyckt om att få klättra över varandra när jag ska gå och lägga mig. Men, annars skulle jag bara ha sängen där inne, och kanske nån konsollhylla ovanför huvudet så att man kan ha nån lampa och nån bok där :) Och sen bara ha ljusa färger där inne :)

• Cornellia

Vi har haft ett sovrum som var 156x300 cm. Vi fick plats, och hade det supermysigt.

Just nu har jag inga bilder eftersom jag sitter på jobbet, men jag kan fixa en bild ikväll.

BF 1/9 2011
  • Cornellia

Vi "klättrade" från fotänden när vi skulle lägga oss, det fungerade faktiskt riktigt bra.

Sedan hade vi vanliga hyllor på väggen på sidan av sängen att lägga bort bökker och sånt på.

BF 1/9 2011
  • Anna Paulita
    Loriyana skrev 2011-07-11 15:04:16 följande:
    Tja i mitt sovrum får min säng + dotterns säng plats och det är allt. Inte mycket svängrum där inte. Vi bor i en tvåa.

Hur stor är din säng? Är din dotters en spjälsäng?
  • Milkina cerka

Vi hade det så tidigare, rummet är ca 2m brett, vår 160cm säng stod så att en fick krypa över den andra för att gå upp/lägga sig. Det fungerade utmärkt ock vi hade sänglampa som satt fast i väggen och en hylla med böcker i andra änden av rummet(fotändesidan).
    Ja garderoberna är inbyggda i det rummet och har skjutdörrar, det förenklade mycket.  
      Har ingen bild på det, men det har ljusa väggar och det är fortfarande ingen gardin för det lilla takfönstret mer än när det är sovdags.
    Idag är det lilla dotterns rum, och med en vanlig enkelsäng fungerar det fint som ett litet gulligt flickrum.

٩๏̯͡๏)۶ kottfrimandag.se/ ٩๏̯͡๏)۶
  • Anna Paulita
    IsaViolia skrev 2011-07-11 15:05:58 följande:
    Jag skulle nog inte tyckt om att få klättra över varandra när jag ska gå och lägga mig. Men, annars skulle jag bara ha sängen där inne, och kanske nån konsollhylla ovanför huvudet så att man kan ha nån lampa och nån bok där :) Och sen bara ha ljusa färger där inne :)

Vi kommer i sådana fall "klättra" från fot till huvudända så över varandra behöver vi inte klättra. Jag tänker att det förmodligen kommer bli ett rum helt i vitt då det är så litet och precis som du säger får det sitta någon konsoll ovanför huvudändan.

Kommer absolut sakna vårat sovrum på 15 kvadrat men det är som det är och vi behöver verkligen inte all den platsen.        
  • MammaNenne

Har ingen bild, för vi har inte flyttat in ännu, men vi ger pojken vår det stora rummet iom att han snart ska dela med sin lillebror, lillebror kommer dock sova hos oss först o vårt sovrum blir 2,20 brett och 3,40 långt.. =)

Allt för barna ;)

• Anna Paulita
    Cornellia skrev 2011-07-11 15:09:47 följande:
    Vi har haft ett sovrum som var 156x300 cm. Vi fick plats, och hade det supermysigt.

Just nu har jag inga bilder eftersom jag sitter på jobbet, men jag kan fixa en bild ikväll.

Åh tack! Det ser jag gärna. Vårat kommer vara marginellt större (200x350) men allt bra litet. ;)
Svar på tråden Ni vuxna med riktigt små sovrum!