• Micki

    Creme fraiche-paprika chili?

    Har du några goda recept att dela med dig av?

    Har en burk i kylen som jag inte vet vad jag ska göra med.. 


    ♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Svar på tråden Creme fraiche-paprika chili?
  • katalysator

    En superenkel och god middag är att strimla och steka fläskfilé/kyckling/quorn och slänga i en gryta tillsammans med en påse wokgrönsaker och en burk sådan creme fraiche.

     

  • Snorkfröken83

    Fräs strimlad rödlök i lite olja el smör. Häll på en burk cf - paprika + chili och låt puttra lite. Skala en hop me räkor (eller ta färdigt skalade) och släng i dem också. Värm men koka inte (räkorna bli sega då).  Hacka lite dill och smaksätt med det + ev salt. Servera med nykokt tagliatelle. MUMS!

    Tyvärr finns inte CH paprika + chili i Finland, där jag bor. Så jag brukar göra med naturell cf + paprikapulver + chili..

    Men den färdig smaksatta vinner lätt.

  • Sum quod sum

    En purjolök,3 paprikor i olika färger och 2 paket kräftstjärtar. Häll i creme fraiche och peppra servera med färsk pasta.

  • Marnet

    Jag brukar bryna bacon i bitar lägga i purjo o paprika använder lite matgrädde oxå för att de inte ska bli för starkt för barnen!! Jätte gott o smidigt!

  • Superizza

    Stek bacon. Blanda paprika chili, rödlök, tomater och bacon i en bunke.
    Ta formfranska och ha på smör lägg blandningen på och sen ost över. In i ugnen på ca 200 grader i 7 minuter tills det blir smällt och lite färg. Super duper gott. 

  • entity

    Eller ha den som bas i köttfärssås med broccoli, majs, paprika eller vad annat man kan tycka om i grönsaksväg :)

  • LHUF

    Värm upp den och släng i strimlad grillad kyckling. Blanda med tagliatelle och servera. Ibland strimmlar jag avokado och lägget ovanpå. Enkel och god middag.

Svar på tråden Creme fraiche-paprika chili?