• N1an

snuttefilt andning läskigt

Min andra son älskar att gnugga ansiktet mot något mjukt när han ska somna in. Han har just nu en ganska tjock fleece. Men jag tycker det är lite läskigt angående andningen. Kan titta till och han har ofta lagt den över hela ansiktet. Finns det någon snuttifilt eller något som de kan andas genom lite bättre? Hur har ni gjort med snuttifilt? 

• Svar på tråden snuttefilt andning läskigt
  • Evven

Min tjej kan inte somna utan hennes snuttis över ansiktet och när hon somnat tar jag bort den Glad den är i ren bomull och ganska tunn. Är en vanlig snuttefilt/babyfilt. Köpte min på klädjätten, men vet att ex ica har och säkerligen babyproffsen och liknande också.

• Purlan

Jag köpte ett trepack från snutten.se. Den är hålig så man behöver inte oroa sig. Känns lite stel i början men är riktigt mjuk när den är ingosad.

• Estrelinha

Och vad tror ni om bomullsflanell? Jag har anv en liten hemmagjord snuttis till min son och nu 14v gammal drar han gärna upp den över ansiktet o in i munnen, men jag är rädd att den ska ligga för tätt mot, eller att han typ virar in ansiktet alldeles i den o inte får luft. Han är rätt så livlig av sig även när han ska sova o vaknar inte alls som jag la ner honom...

• N1an

Jag provade att andas genom "min" . Inser att det går bra trots att det är flera lager med fleece. Tack! 

• SnutteMamman

Hej!
    Snuttefilten är viktigare än man kan tro för barnet och vi hade (har) 2 identiska per barn i den händelse att den skulle komma bort (hemska tanke) eller att den låg i tvätten.
    Jag såg ett tips om snutten (3 pack) här ovan - fördelen är så klart att man då har 3 st likadana.
    Elodie Details har härliga snuttar i en fin väska.

• Primrose

Vår son hade aldrig någon snuttefilt, i vanlig bemärkelse, men älskade att ha IKEAs små frottetvättlappar över ansiktet.

• SnutteMamman

Hej!
    En snuttefilt måste inte just vara en snuttefilt.... en tvättlapp som barnet har valt fungerar också. Har även hört om barn som valt sin mammas nattlinne som snutte. :) 

• Primrose

När man har en kräkbebis, som kräks 20-40 gg om dagen, så har man en del tvättlappar, om man säger så. Inte direkt någon specifik som han "valde", eftersom vi hade c:a 50 st sådana.

Svar på tråden snuttefilt andning läskigt