• April barn

Det här med amning och flaska

Jag har funderat på en sak, när man läser i amningstrådar verkar inte alla riktigt vara överens om vad ge flaska betyder. Sen skriver många att de ger ersättning/flaska för de vill kunna dela med pappan, varför pumpar ni inte ur mjölk istället då (om ni ammar)?

För mig betyder ge flaska att man ger sitt barn ersättning.

Hur tänker ni?

Marcus - 8 December 2010 - 3560g 55cm kärlek ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Det här med amning och flaska
  • Drake
    Pemmel skrev 2011-07-11 22:45:40 följande:
    För mig betyder "ge flaska" just att man ger barnet mat i en flaska. Ingenting annat.
    Håller med.
  • April barn

Tror att detta skapar mycket förvirring :)

• Rockan

Flaska betyder mat i flaska, helt enkelt. Vad som sen är i flaskan är sekundärt.

Vad ska man annars kalla det om det är bröstmjölk i flaskan..?

• Pemmel
    April barn skrev 2011-07-11 22:49:52 följande:
    Spelar det någon roll vad som är i flaskan egentligen då? I diskussioner som de att ge pappan tid med barnet alltså. Jag förutsätter att man i de flesta fall är mer specifik när det behövs, det är i alla fall vad jag sett i diskussioner.
  • Parniara

Att ge mat med flaska säger inget om vad som är i.

• Lavish

Alltså, jag ger ju ofta mitt barn bröstmjölk på flaska. Även pappan ger barnet bröstmjölk på flaska. Barnet ammar också. Barnet äter ju ur en flaska när det äter ur en flaska så vad ska jag annars kalla det?

• Rockan
    April barn skrev 2011-07-11 22:49:52 följande:
    Jag blir fruktansvärt förvirrad av att 30% har röstat på att flaska måste innebära ersättning. Vad tusan ska man kalla det om det inte är ersättning i flaskan då?
  • April barn
    Rockan skrev 2011-07-12 11:09:10 följande:
    Jag blir fruktansvärt förvirrad av att 30% har röstat på att flaska måste innebära ersättning. Vad tusan ska man kalla det om det inte är ersättning i flaskan då?
    Precis, ja det är ju svårt jag skulle nog säga att jag pumpar ur mjölk som jag sen ger på flaska.
    Jag tänker automatiskt på ersättning när någon nämner mata på flaska, även fast jag vet att man mycket väl kan ge urpumpad mjölk också.
  • kaji

ge flaska betyder för mig att barnet dricker ur flaska men säger inget om innehållet i flaskan.

vill man dela med pappan av bekvämliga skäl så funkar det ju inte att pumpa ur och sedan låta honom mata, det tar ju lika lång tid att pumpa ur som att amma barnet direkt. dessutom är det ju långt ifrån alla som kan få ut någon mjölk med pump.

• April barn
    kaji skrev 2011-07-12 17:27:49 följande:
    ge flaska betyder för mig att barnet dricker ur flaska men säger inget om innehållet i flaskan.

vill man dela med pappan av bekvämliga skäl så funkar det ju inte att pumpa ur och sedan låta honom mata, det tar ju lika lång tid att pumpa ur som att amma barnet direkt. dessutom är det ju långt ifrån alla som kan få ut någon mjölk med pump.
    Ja men jag syftar ju naturligtvis på de som har tillräckligt med mjölk, så man kan pumpa innan, efter eller emellan måltiderna och sen frysa ner. Har en bekant som gjort så.
  • kaji
    April barn skrev 2011-07-12 18:46:01 följande:
    Ja men jag syftar ju naturligtvis på de som har tillräckligt med mjölk, så man kan pumpa innan, efter eller emellan måltiderna och sen frysa ner. Har en bekant som gjort så.
    handlar inte om hur mycket mjölk man har utan om man kan få ut den ur brösten med pump eller inte.

jag kunde aldrig få ut mer än några ynka droppar med pump även om brösten fulla av mjölk, prövade flera olika typer av pumpar + titta på bilder av barnet, lukta på barnet osv under tiden men nix:(
  • April barn
    kaji skrev 2011-07-12 19:49:21 följande:
    handlar inte om hur mycket mjölk man har utan om man kan få ut den ur brösten med pump eller inte.

jag kunde aldrig få ut mer än några ynka droppar med pump även om brösten fulla av mjölk, prövade flera olika typer av pumpar + titta på bilder av barnet, lukta på barnet osv under tiden men nix:(
    Tråkigt att det inte fungerade, jag har aldrig hört någon som haft problem med att pumpa med mjölk i brösten så jag hade inte en tanke på det.
  • KlasStures mamma

att ge flaska betyder att man ger barnet något att dricka i flaska. Sen vad innehållet är beror ju på vad barnet föredrar

Svar på tråden Det här med amning och flaska