• Anonym (Undersöker)

Lån - Ica banken?

Hejsan

Ska låna 50.000 sek och har tänkt att ringa min bank imorgon och ev ringa till ica banken. Men nu undrar jag lite här vad ni har för erfarenheter av ica banken?

Hur fort tar det innan man får pengarna?

Finns det någon uträknare så man kan räkna ut månadskostanderna om man lånar hos dom? Hittade ingen på deras hemsida.. Länk?

Är det enbart rörlig ränta??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 20:42
    Obs! Jag har hittat en uträknare nu! Men svara gärna på övriga frågor.

* Tar det lång tid att få pengarna?
    * Räknar jag min föräldrapenning som inkomst i inkomst-uppgifterna?
    * Om inkomsten (föräldrapenningen) varierar, hur räknar jag då?

TACK!
  • Svar på tråden Lån - Ica banken?
  • Anonym (Undersöker)

Puff

Har ännu en fråga till er som lånat där!

Om jag söker nu, får jag besked preliminärt? Ifall jag ångrar mig, tänkte jag. Hur fungerar det?

• Anonym (Undersöker)

Har en kredit på 14.000sek som jag hade tänkt att betala in i det lånet. Vad tror ni om det? Annars ska resten av lånet gå till annat, men det behöver vi inte gå in på här.

• Anonym (Undersöker)

Finns det INGEN som lånat via dom alltså?

Har ännu en fråga. Vi ska ju fylla i inkomstuppgifterna, jag och min man. Men räknas min föräldrapenning som inkomst? Jag får ut lite olika varje månad då jag även jobbar lite extra då och då, men ska jag fylla i själva föräldrapenningen då eller?

• Anonym (Undersöker)

PUFF !!!!!!!

Jag ansökte nu, stod att man skulle få ett preliminärt svar DIREKT(!!!) - MEN, fick svaret att en handläggare skulle kolla upp det och att jag skulle få besked via post då dom inte kunde svara på min ansökan nu?!

• Anonym

Har du fast jobb när du inte är f-ledig? Är du a-lös när du ej är f-ledig kmmer du nekas lån.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-12 08:12:41 följande:
    Har du fast jobb när du inte är f-ledig? Är du a-lös när du ej är f-ledig kmmer du nekas lån.
    stämmer inte, jag är arbetslös och fick lån.
  • Stålmamma

Vi har lånat 20 000 hos ica kah hade visstidsanställning min man fast blev nekad till vi tog bort mig som lånesökande (jag hade inte fastarbete) det tog kanske 5 dar innan vi fick pengarna

• Anonym
    Stålmamma skrev 2012-07-11 08:28:30 följande:
    Vi har lånat 20 000 hos ica kah hade visstidsanställning min man fast blev nekad till vi tog bort mig som lånesökande (jag hade inte fastarbete) det tog kanske 5 dar innan vi fick pengarna
    konstigt att jag blev beviljad då jag är arbetlös...

men jag tror de går på årsinkomsten, hade du låg inkomst året innan?
  • Stålmamma
    Anonym skrev 2012-07-11 08:51:18 följande:
    konstigt att jag blev beviljad då jag är arbetlös... men jag tror de går på årsinkomsten, hade du låg inkomst året innan?

Njäe inte särskilt ca 235000kr. Men kan det vara så att du har andra värden tex sommarstuga skog mm? eller är det länge sedan du du lånade pengarna kraven är högre nu sedan 2år tillbaka (vi ifrågasatte oxå) vi lånade för bara 2 mån sedan
  • ttr

jag lånat 220 000, fick beslutet med post inom några dagar och pengarna inom några dagar efter jag postat tillbaka 
    räntan är rörligt såklart men ganska ok
    har mitt lönekonto ica banken förresten. skitnöjd

• Anonym
    Stålmamma skrev 2012-07-11 10:36:29 följande:
    Njäe inte särskilt ca 235000kr. Men kan det vara så att du har andra värden tex sommarstuga skog mm? eller är det länge sedan du du lånade pengarna kraven är högre nu sedan 2år tillbaka (vi ifrågasatte oxå) vi lånade för bara 2 mån sedan
    lånade för 2 v sen och nej jag har inget annat av värde. Min årsinkomst låg på ca 200 000 förra året.
  • Anonym
    Anonym (Undersöker) skrev 2011-07-11 22:10:56 följande:
    PUFF !!!!!!!

Jag ansökte nu, stod att man skulle få ett preliminärt svar DIREKT(!!!) - MEN, fick svaret att en handläggare skulle kolla upp det och att jag skulle få besked via post då dom inte kunde svara på min ansökan nu?!
    Det brukar betyda ett avslag....
  • Mörksuggan

Vi har vårt bostadslån via IcaBanken. Är jättenöjd med dem än så länge. Har haft IcaBanken som bank i stort sett sedan de började med det och är jättenöjd med dem. Men när man ansöker om lån brukar det ju vara så att först skickar man in en ansökan digitalt så att säga men sen måste man ju skicka in papper som man skrivit under för att genomföra sjävla lånet. Men det kanske är annat när det gäller blancolån men man måste ju identifiera sig på något sätt väl? När vi tog bostadslån var man tvungen att skicka in kopia på idhandling. Annars kan ju vem som helst ta lån i ditt namn...

Man ska inte tro på allt som är sant...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 13:05:53 följande:
    Det brukar betyda ett avslag....
    nepp jag fick samma sak och blev beviljad
Svar på tråden Lån - Ica banken?