• Anonym (333)

Träffar läkare endast läkare/högutbildade?

Tänk på detta ett tag nu, arbetar i ett yrke där de flesta har hög utbildning och då kommit in i deras värld men frågan finns där om det är så att läkare bara träffar tjejer med hög inkomst som dem?' Om dom är så trångsynta i deras sätt att välja partners?

Någon med bra svar?

• Svar på tråden Träffar läkare endast läkare/högutbildade?
  • Anonym (1:an)

Skulle tro det. Läkare söker läkare

• Anonym

Det gäller väl de flesta högutbildade?
    Jag har doktorerat och har väldigt svårt att se mig själv med någon som inte har gjort det.

• Anonym (333)

herregud vilka ytliga människor..haha!

• Anonym
    Anonym (333) skrev 2011-07-11 20:46:45 följande:
    herregud vilka ytliga människor..haha!
    Det är väl raka motsatsen till ytlighet?
  • Anonym (Nej..)
    Anonym skrev 2011-07-11 20:44:03 följande:
    Det gäller väl de flesta högutbildade?
    Jag har doktorerat och har väldigt svårt att se mig själv med någon som inte har gjort det.
    Nej det gör det nog inte... Vi är alla olika.
  • Anonym (läkarfru)

Jag tjänar inte så bra i förhållande till min man. Jag är inte läkare men har en 4,5 år högskoleutbildning. Jag träffade min man under gymnasietiden och vi har hållit ihop sedan dess. De flesta vi umgås med har högre utbildning men inte bara läkare. Men vi har också vänner som inte har läst vidare eller rättare sagt par där den ena inte har pluggat.

Sen tror jag inte de är trångsynta (läkare alltså) men det kanske handlar mer om någon som delar samma värderingar och syn på saker och ting. Annars är väl sjuksköterska - läkare den vanligaste giftaskombinationen.

• Dr to be

Mitt svar är nej!!!! Är dock inte färdig läkare än... Min fästman är ej universitet/högskoleutbildad men jag skulle inte byta bort honom mot något annan! Han är i ju för sig väldigt allmänbildad och vi har "intelligenta" diskussioner och ett intelektuellt utbyte. Vill inte ha en kollega till livspartner- vill inte leva med jobbet hemma.

• Anonym

Visst om man aktivt letar efter någon kanske.
    Kanske är det så när man försöker se en framtid tillsammans med någon.

Men..... Som alla vet kan man inte alltid styra detta. Finns med största sannolikhet flera undantag.

• MiScHoOo

min pensionerade gyn läkare hade sin fru som barnmorska på sin klinik. båda var jätte gulliga

• Anonym (utbildad)
    Anonym skrev 2011-07-11 20:47:27 följande:
    Det är väl raka motsatsen till ytlighet?
    NIX!!!
Svar på tråden Träffar läkare endast läkare/högutbildade?